قدس آنلاین – رها واعظی: فیس بوک به تازگی هدف بلند پروازانه یی را مطرح کرده که باعث شده است، مورد انتقاد کارشناسان قرار گیرد.

هدف مدیرعامل فیس بوک برای عضویت ۵ میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ به تازگی و در دوازدهمین سالگرد فیس بوک اعلام کرد که در حال حاضر، این شبکه ی اجتماعی دارای 1 میلیارد و 59 میلیون کاربر است که این رقم بیش از 2 برابر تعداد کاربران در سال 2011 می باشد.

وی همچنین اعلام کرد که هدف گذاری جدیدی برای 14 سال آینده کرده است و قصد دارد تا آن زمان، کاری کند که 3 میلیارد نفر دیگر نیز از کشورهای در حال توسعه به خدمات این شبکه ی اجتماعی دسترسی داشته باشند و تعداد کاربران این شبکه ی اجتماعی تا سال 2030 به 5 میلیارد نفر در جهان برسد. این هدف گذاری در حالی مطرح شده است که اکنون تنها 7 میلیارد نفر بر روی سطح کره ی زمین زندگی می کنند.

زاکربرگ اعلام کرده است که قصد دارد با دولت ها و شرکت های مختلف در سراسر جهان همکاری کند و با توسعه ی تکنولوژی های جدید، کاربران خود را افزایش دهد.

این شرکت، به تازگی تصویری از هواپیمای بدون سرنشین مخصوص تحویل سفارش مشتریان را در اینترنت منتشر کرده است.

فیس بوک همچنین به منظور افزایش کاربران خود، برنامه یی برای ارسال هواپیماهای بدون سرنشین اینترنتی خود، به مناطقی که به اینترنت دسترسی نداشته اند و یا به سختی دسترسی داشته اند، طرح ریزی کرده است.

ظاهرا در برنامه های این کمپانی، این مساله وجود دارد که اتصال و دسترسی بیش تر مردم به وب و استفاده از مزایای آن باعث جلب بیش تر مردم به سمت شبکه های اجتماعی و به خصوص فیس بوک می شود و پشتیبانی از شبکه ی اینترنتی در حال رشد، توسط درآمدهای حاصل از تبلیغات امکان پذیر خواهد بود.

شرکت فیس بوک همچنین دارای برنامه ی «مبانی رایگان با فیس بوک» می باشد. این برنامه امکان دسترسی آزاد و رایگان به برخی خدمات ایترنتی را فرآهم می کند.

اما اینکه گام جدید فیس بوک برای رسیدن به تعداد 5 میلیارد کاربر، به حقیقت خواهد رسید یا خیر، تماما به استراتژی صحیح این کمپانی برای اجرای برنامه ی مورد نظرش بستگی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.