با تشکیل مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به صورت فوق‌العاده مدت فعالیت این شرکت برای ۸ سال دیگر تمدید شد.

 فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای ۸ سال آینده تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به منظور تمدید فعالیت شرکت واحد و اصلاح ماده چهارم اساسنامه شرکت به صورت فوق العاده در جریان دویست و سی وپنجمین جلسه شورا برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد با اشاره پایان یافتن مدت فعالیت این شرکت در شانزدهم بهمن سال جاری، اظهار داشت: در زمان تصویب قانون تأسیس این شرکت در 16 بهمن سال 1331 مقرر می‌شود که مدت فعالیت این شرکت می‌تواند زیر 8 سال باشد و در پایان هر دوره برای تمدید فعالیت، مجمع عمومی شرکت باید تصمیم گیری کند.

دبیر خاطرنشان کرد: در دوره قبلی شورا برای تمدید مهلت فعالیت شرکت به مدت 4 سال رأی گیری شده بود که این تاریخ به اتمام رسیده است البته مدت تعیین شده می‌تواند 4 سال و یا 8 سال باشد که پیشنهاد کمیسیون 8 سال است.

وی طی پیشنهادی اظهار داشت: از آنجایی که از سال 31 تا کنون در پایان هر دوره فعالیت این شرکت تمدید شده و به یک شرکت با فعالیت دائمی تبدیل شده است پیشنهاد می‌شود طی طرحی پیشنهادی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس این قانون اصلاح شده و فعالیت شرکت به صورت دائمی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها با پذیرش این پیشنهاد اظهار داشت که این موضوع از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری خواهد شد.

تقدیر از رزمنده مدافع حرم در صحن شورا

به گزارش تسنیم، سعید خشکباری یکی از پرسنل شورای شهر تهران است که در جریان عملیات مقدماتی آزاد سازی مناطق اشغالی مورد جراحت قرار گرفته است. مهدی چمران با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت : این عزیزان برای خدا رفتند و اجرشان هم با خدا است اما باید یادمان باشد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر اینان در غربت به محاربه با کفار نمی پرداختند ما باید در داخل کشور با این تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.

چمران همچنین ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: امروز 17 بهمن است، در سال 57 در چنین روزی وقتی به ظاهر حکموت شاهنشاهی سقوط نکرده بود و بختیار حضور داشت امام (ره) مهندس بزرگان را به عنوان نخست وزیر دولت موقت معرفی کردند و مهندس بازرگان با حضور در دانشگاه تهران ضمن معرفی خود به بیان برنامه‌های دولت موقت پرداخت.

وی ادامه داد : 19 بهمن نیز مقارن با رژه با شکوه و به یادماندنی همافران نیروی هوایی نیز هست که خاطرات آن ایام فراموش ناشدنی است.

در این جلسه همچنین سعید خشکباری به تشریح لحظات حضور خود در جنگ پرداخت و اینکه جوانان چگونه با رشادت در حال مبارزه و دفاع از دین، شرف عزت و مرزهای ایران اسلامی هستند.

تصویب آیین‌نامه شورای هماهنگی و فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران

در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورا بررسی لایحه آیین نامه شورای هماهنگی و فرهنگی ، اجتماعی ، هنری ، ورزشی شهرداری تهران در دستور جلسه قرار گرفت.

حجةالاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: در راستای اجرای ماده 113 برنامه عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری تهران موظف است به منظور اعمال مدیریت یکپارچه فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق، معاونت‌ها، تمامی سازمان‌های تحت پوشش و پیگیری انجام مصوبات شورا نسبت به تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی با نظارت، هماهنگی و تأیید شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

وی ادامه داد: ما با تشکیل این شورا چند هدف عمده را دنبال می‌کنیم که مهمترین آنها عبارتند از بررسی نتایج پیوست اجتماعی‌، فرهنگی و زیست محیطی برنامه‌ها ، طرح‌ها و پروژه‌های فرا منطقه‌ای و شهری تدوین شده توسط واحدهای مربوطه و تعیین و تصویب الزامات مرتبط به نحوی که همه معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران ملزم به رعایت مفاد آن باشند. بررسی و تدوین برنامه های مشترک فرهنگی در جهت پاسخگویی به نیاز شهر و هدایت تلاش‌ها در جهت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و ارزیابی اثر بخشی اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و نیز ایجاد شورای هماهنگی بنا به ضرورت بدون ایجاد ساختار تشکیلاتی از جمله این موارد است.

در ادامه برخی اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند که در نهایت با درج اصلاحاتی از جمله ارکان این شورا آیین نامه شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران به تصویب رسید.

در آیین نامه مذکور شهردار تهران به عنوان ریاست این شورا و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان دبیر در این شورا حضور خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.