معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری رفع کمبود آب در مناطق روستایی را از اولویت های دولت یازدهم برشمرد و گفت : در تابستان گذشته به بیش از شش هزار و ۲۰۰ روستای کشور با تانکر آبرسانی شد.

آبرسانی به بیش از شش هزار و ۲۰۰ روستا با تانکر در تابستان گذشته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در بازدید از مناطق روستائی شهرستان نکا در شرق مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : دولت تلاش کرده است با تزریق اعتبار مناسب در سال جاری مشکل کم آبی این روستاها را حل کند .
وی اعتبار اختصاص یافته را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این میزان اعتبار با توجه به خشکسالی ها و کمبود منابع آبی در سال جاری در نظر گرفته شده که در عمر هیچ دولتی تاکنون اختصاص چنین مبلغی سابقه نداشته است .
رضوی با بیان اینکه اکنون روستاهای کشور در بخش آبرسانی ، برق و گاز نسبت به دوران پیش از انقلاب در شکوفایی هستند ، یادآور شد : هم اکنون 99 و 9 دهم درصد روستاها از نعمت برق ، بیش از 80 درصد از نعمت جاده آسفالته و بیش از 60 درصد هم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
معاون روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از روستاها به عنوان خاستگاه اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت : باید برای تثبیت جمعیت روستایی ، باید جلوگیری از مهاجرت روستائیان و تولیدات اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد.
رضوی افزود : وجود مدارس شبانه روزی در روستاها ، راهیابی روستائیان به دانشگاه ، توجه به سطح زندگی روستائیان و افزایش ماندگاری در روستاها با افزایش خدمات رفاهی از مسائل مهمی است که در دولت با تمام توان دنبال می شود تا جمعیت روستائی ما از امکانات مناسب برخوردار باشند.
وی گفت : یکپارچگی ملت و مشارکت مردم در تحقق استقلال جمهوری اسلامی و تداوم آن نکته مهمی است که باید برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.