۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 347625

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: شاید به نظر برسد که رسیدن به خوشبختی و نشاط در زندگی گاهی سخت یا غیر ممکن است اما رعایت چند نکته ساده می تواند تاثیر قابل توجهی در این باره داشته باشد. اختصاص چند دقیقه ای وقت به خود، دوری از کارهای روزمره و توجه به برنامه غذایی از جمله این اقدامات است.

راهکارهای افزایش احساس خوشبختی در زندگی

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ عادات خوب و تفکر مثبت رابطه مستقیمی با سلامت مطلوب بدن دارد. مهم نیست که تا به حال چه سبکی داشته اید زیرا لازم است از این بعد تغییراتی اعمال کنید که در بهبود زندگی شما مؤثر باشد.  

یکی از مهم ترین اصول حیات بشر احساس خوشبختی است. گرچه این مفهوم برای افراد مختلف متفاوت است اما لازم است شرایط خوبی برای کسب آرامش فراهم شود تا انسان به خود نزدیک تر باشد و انرژی مثبت را با دیگران تقسیم کند. توصیه های زیر به شما کمک می کند تا از آرامش بیشتری لذت ببرید و بیش از پیش احساس خوشبختی کنید.

  • انجام تمرینات ورزشی

فعالیت جسمانی یکی از روش هایی است که فواید بسیاری برای بدن دارد. ورزش استرس را کاهش می دهد، سطح کلسترول خون را کنترل می کند، در کاهش وزن تاثیر دارد، اکسیژن رسانی به بافت ها را افزایش می دهد و مواد سمی را از طریق عرق دفع می کند. به علاوه، آندروفین آزاد می کند که احساس لذت را در مغز به وجود می آورد و با دردهای مفصلی مقابله می کند. خرید کردن، بالا رفتن از پله ها، باغبانی و ... نیز جز فعالیت های مفید در این باره است.

  • بهبود برنامه غذایی

به هر آنچه هر روز میل می کنید توجه داشته باشید. زمانی مناسبی را برای هر وعده غذا در نظر بگیرید و خوراکی های سالم و مفید انتخاب کنید. حتما برنامه غذایی متعادل را رعایت نمایید و میوه ها، سبزیجات، حبوبات، پروتئین ها و هیدرات های کربن مفید را حتما در آن بگنجانید. بهتر است غذاهای جدید و متنوع را امتحان کنید و از تنوع آن لذت ببرید.

  • عدم مصرف خوراکی های ناسالم

خوراکی های ناسالم حاوی مقدار زیادی هیدرات های کربن و قندهای ساده هستند. این گروه از خوراکی ها متابولیسم بدن را کاهش می دهند و باعث بسته شدن عروق می شوند. از مصرف غذاهای خیلی چرب پرهیز نمایید و فقط گاه گاهی میل کنید.

  • نوشیدن آب

مصرف آب، چای و آبمیوه به دفع رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند. به علاوه، تامین رطوبت بدن فواید بسیاری برای پوست دارد و موجب سفتی، شفافیت و سلامت آن می شود.

  • انجام کارهای مورد علاقه

هر روز چند دقیقه ای را به انجام کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید که کسب آرامش را در پی دارد. فعالیت های هنری، شرکت در کلاس های آشپزی، مطالعه و استفاده از یک وسیله جدید از این جمله اند.

  • گذراندن وقت با فرزندان

اگر پدر و مادر باشید حتما درک کرده اید که بچه ها سرشار از شور، اشتیاق، کنجکاوی و آرامش هستند. با آنها بازی کنید و سرگرم شوید. گذراندن وقت با فرزندان احساس خوشبختی و شادی را در شما زنده می کند.

  • استفاده از طبیعت و هوای آزاد

پیاده روی و پیک نیک فعالیت های عالی برای تجدید قوا و آرامش هستند. در این صورت محیط منزل یکنواخت نمی شود و می توانید از هوای پاک تنفس کنید.

  • روابط اجتماعی و حضور در کنار دوستان

کمک به دیگران و رفع نیازهای مادی و عاطفی آنها تاثیر قابل توجهی در کسب شادی و آرامش دارد. چنین اقدامات مفیدی می تواند احساس و انرژی مثبتی را در زندگی ایجاد کند.

صحبت کردن با دوستان و برقراری روابط صمیمانه با آنها نیز روش دیگری برای بهره مندی بیشتر از زندگی است. گاه گاه جلساتی با هم داشته باشید و روحیه خود را تقویت کنید.

منبع: www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.