تلفیق توان دفاعی اسلامی و اقتدار انقلابی شاخصه ایران است

در شرایطی که آمریکا و اسراییل و اخیراً عربستان سعودی بصورت جدی به جنگ با ایران و حمله به تأسیسات هسته‌ای و سایر اهداف نظامی ایران اندیشیده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، بنحوی که حتی در جریان مذاکرات هسته‌ای و تعامل با ایران هم آشکارا ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کردند، همچنین با دوستان وهم‌پیمانان ایران در سوریه، یمن، فلسطین و... در حال جنگ هستند، مسلماً تقویت توان دفاعی ایران امری عادی و عقلانی است. حمله به افزایش توان نظامی ایران و نگرانی از این بابت در کشورهایی مشاهده می‌شود که خود دارای سلاح اتمی بوده و از موشک‌ها، بمب افکن‌ها، رزم‌ناوها و ناوگان‌های فراوانی برخوردارند.  توان نظامی ایران در شرایطی افزایش یافت که دشمن در طی هشت سال دفاع مقدس هدفی جز نابودی زیر ساخت‌ها و از بین بردن امکانات نظامی و دفاعی ایران را در سر نمی‌پروراند، اما سربازان دلیر اسلام و دانشمندان انقلابی ایران علی‌رغم همه محدودیت‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی با اتکا به توانمندی‌های داخلی موجب افزایش توان نظامی ایران و دستاوردهای مهمی در عرصه دریا، هوا و زمین شدند تا بدین وسیله مانع دسترسی و دستیابی دشمن به مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور شوند.
موشک‌های ضدکشتی ایران با برد دویست کیلومترامروز قادر است ناوهای آمریکایی را در بحرین مورد هدف قرار داده و موشک‌های فاتح ایران با برد صد کیلومتر که از دقت بالایی برخورداراست، می‌تواند پایگاه‌های آمریکا را در قطر، امارت، عربستان همچنین تأسیسات نفتی و مناطق صادراتی این کشورها را با خاک یکسان کند. امروز برای غربی‌ها کاملاً روشن است جنگ با ایران به معنی به نمایش گذاشتن و جولان دادن  تکنولوژی برتر آمریکا نیست. ارتش آمریکا بخوبی می‌داند در جنگ با ایران در معرض ایجاد اختلال در رادارها و سامانه‌های جی پی اس قرار می‌گیرد بنحوی که حتی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هم ممکن است نتوانند ازطریق ماهواره‌ها با پایگاه‌های خود ارتباط برقرار کنند. مسلماً ایران امروز در رهگیری اهداف دشمن بی‌نظیر است و با پرتاب موشک‌ها و توپ‌های خود می‌تواند در جنگ حرفی برای گفتن داشته باشد، یکی از ویژگی‌های نیروی نظامی ایران استفاده از شکاف‌های موجود در ارتش دشمن است. خوشبختانه امروز توان و قدرت سایبری ایران درجنگ الکترونیک در حدی است که قادر به کنترل پیچیده‌ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا است؛ ازاین رو می‌توان گفت آمریکا و اسراییل به این دلیل از توان نظامی ایران واهمه دارند، چرا که در صورت حمله به ایران قادر به دفاع از خود در برابر حملات تلافی‎جویانه ایران نخواهند بود و هنگامی که آمریکا و اسراییل نتوانند کشوری را تهدید نظامی کنند و قادر به حمله به آن کشور نباشند، یعنی دیگر نمی‌توانند زورگویی خود را به آنها تحمیل کنند.
بی‌شک یکی از شاخصه‌های اقتدار ایران تلفیق افزایش توان دفاعی با اقتدار ایدئولوژیک، اقتدار انقلابی و فرهنگی است. نقش این اقتدار در بازدارندگی دشمن به گونه‌ای است که ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه که در بحران جنگ قرار دارند به یک نقطه امن در منطقه تبدیل شده است که کشوری توان ایجاد اختلال در امنیت ایران را ندارد.
به نظر می‌رسد غرب و کشورهای عربی منطقه بر این باورند که  توان دفاعی ایران بعد از لغو تحریم‌ها به تهاجمی تبدیل می‌شود، در حالی که ایران ضمن حمایت از دوستان خود بویژه مقاومت و مقابله با هرگونه تهدید علیه منطقه و کشورهای اسلامی، همه هم و غم خود را بر بازدارندگی دشمنان در تجاوز به منطقه و کشورهای همسایه و مردم مسلمان مظلوم گذاشته است. مسلماً توان دفاعی امروز ایران به آنها اجازه نداده مستقیماً در مرزها و در شهرهای ایران با ملت مسلمان ایران روبه‌رو شوند. اگر امروز از توان نظامی مطلوبی برخوردار نبودیم، باید با تروریست‌های مورد حمایت عربستان و آمریکا در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم واین مسأله برگرفته ازاستراتژی دفاعی ایران است که براساس آخرین تجربیات جنگی و نظامی بدست آمده است.
واضح است که دلیل ایران هراسی و واهمه کشورهای عربی از توان نظامی ایران، بسترسازی آمریکا و اسراییل در جهت فروش تسلیحات وغارت اموال و ثروت این کشورهاست تا دلارهای نفتی که باید خرج مسلمانان شود بسوی کارخانجات اسلحه‌سازی آمریکا سرازیر شود. عملکرد و کارنامه 37 ساله ایران اسلامی نشان می‌دهد ایران اهل تجاوز و غارتگری نیست و افزایش توان نظامی ایران تنها برای دفاع از میهن و انقلاب در برابر دشمنانی است که کمر به نابودی ایران بسته‌اند.
مقام معظم رهبری همواره در ماه‌های اخیر با تأکید برخطوط قرمز نظام، به مسؤولان نسبت به بازدید بازرسان از مراکز نظامی ایران هشدار داده‌اند. مسلماً ایران اسلامی هرگز به بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه بازدید از مراکز نظامی که اسناد محرمانه دفاعی در آن نگهداری می‌شود نداده و آن را ممنوع کرده است. تاکید و مراقبت براین مسأله هم جزء وظایف شورای‌عالی امنیت ملی است که باید با اهتمام بیشتری نسبت به این مسأله هوشیار باشد.   مطمئناً دشمن بعد از برجام دست ازعهدشکنی برنداشته و بدنبال جاسوسی است. علی‌رغم اینکه شهرک‌های زیرزمینی موشکی ایران در رسانه‌های خارجی نمایش داده شد باید مراقب باشیم که توان نظامی ما مخفی بماند، چرا که یکی از راهکارهای حفظ اقتدار یک ملت آن است که دشمن  نتواند توان نظامی کشور هدف را تخمین بزند از این رو مراقبت و اهتمام به حفظ اسرار نظامی بر همه مسؤولان واجب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.