قدس آنلاین - یزد : رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به مرگ ۴۸ درصدی عابران پیاده در تصادفات درون شهری یزد، گفت : سرعت رانندگی در استان به دلیل معابر عریض آن بالاست.

۴۸ درصد عابران پیاده در تصادفات درون شهری یزد فوت می شوند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ "منصور جمشیدی" در همایش اهدای نمادین 500 کلاه ایمنی به معلمان و فرهنگیان استان با اشاره به آیه 32 سوره مائده، اظهارداشت : خداوند در این آیه کریمه می‎‎فرماید؛ "هر کسی یک نفر را از مرگ نجات دهد، مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است."

وی درادامه با بیان این که نام قدیمی شهر یزد، شهر دوچرخه ها بوده است، افزود: متاسفانه امروز شهر یزد دیگر نه شهر دوچرخه‎‎ها بلکه با آمدن تکنولوژی به شهر دوچرخه‎‎های موتوردار تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: البته استان یزد یک استان کویری و همچنین یک استان صنعتی محسوب می‎‎شود لذا نوع وسایل نقلیه‎‌ای که مردم در این شهر با توجه به نوع معابر آن استفاده می‎‎کنند، متفاوت از سایر استان‎‎های کشور است و در حوزه آسیب‌پذیری داخلی از ترافیک بالایی برخوردار است.

رئیس پلیس راهور یزد در این خصوص نیز افزود: یزد دارای 400 کوره آجرپزی در مرکز استان است که راه عبور و مرور آنها از داخل معابر شهری است. از طرفی دیگر حتی سیلوی گندم و غله استان نیز در داخل حوزه شهری است و اینها همه نوعی آسیب‌پذیری ترافیک هستند.

وی با بیان این که مبلمان ترافیک شهری با مبلمان جاده‎‎ای متفاوت است به گستردگی شهر یزد اشاره کرد و گفت: کل جمعیت استان یزد را می‎‎تواند در یک دهم این مساحت جای داد و به همین علت نیز معابر شهر عریض و طویل‏‏تر هستند و به تبع سرعت رانندگی در آنها بیشتر و آسیب‌پذیری در استان یزد نیز بالا‎‎تر است.

جمشیدی در ادامه 50 درصد تلفات رانندگی در استان را مربوط به راکبان موتورسیکلت ذکر کرد و افزود: از طرفی نیز قریب  48 درصد مرگ و میرها در معابر داخل شهری نیز به عابرین پیاده اختصاص دارد که عمدتاً ناشی از سرعت بالای وسایل نقلیه است و دو درصد دیگر از تلفات نیز به واژگونی وسایل نقلیه در معابر شهری مربوط می شود.

وی ادامه داد: در طول 10 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش تصادفات فوتی و هشت درصد کاهش تصادفات جرحی روی داده است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: خبر خیلی خوب این که در دیماه سال گذشته، برای اولین‌بار آمار تصادفات فوتی استان یزد 50 درصد کاهش داشته و دلیلش هم در این خصوص اقداماتی بوده که انجام گرفته است.

وی در ادامه راه‌اندازی  پنج پاسگاه راهنمایی و رانندگی در مرکز استان یزد و راه‌اندازی و تجهیز و تقویت راهنمایی و رانندگی در شهرهای استان را از جمله اقدامات صورت گرفته برای افزایش امنیت ترافیک در استان ذکر کرد.

جمشیدی از اقدامات فرهنگی و گسترده‌ای در طول این ایام را راه‌اندازی و برگزاری اولین دوره کارشناسی تصادفات در استان بیان کرد.

وی به اجرای طرح نظام مند تردد کامیونها در شهر برای اولین بار در یزد خبر داد و افزود: طوری طرح اجرا شده که استانهای دیگر کپی از آن الگوبرداری کرده اند.

رئیس پلیس راهور یزد اصلاح هندسی و آرام سازی ترافیک در یزد با همکاری معاونت عمرانی استاندار، شهردار و کلیه مسئولین و کلیه فرمانداران و شهردارهای استان در 900 نقطه استان و نیز نصب و راه‌اندازی 198 دوربین کنترل تخلفات و کنترل سرعت در مرکز استان و شهرهای تابعه را از دیگر اقدامات راهنمایی و رانندگی استان برشمرد.

وی فرهنگیان را مهمترین قشر فرهنگساز جامعه خواند و گفت: معلمان سازنده تفکر نسل حاضر و نماینده جامعه هستند و تجربه کشورهای موفق در امور ترافیکی نیز استفاده از نیروی عظیم و قدرتمند فرهنگیان را نشان می دهد.

جمشیدی در پایان تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی دست کمک و یاری بسوی فرهنگیان عزیز دراز کرده و امیوار است که با عنایت و همراهی و فرهنگسازی این قشر به دانش‌آموزان،جامعه شاهد کاهش حوادث ترافیکی باشد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.