'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که متهم به داشتن افکار اسلام ستیزی است، برای دفاع از خودش مدعی شده است که حداقل ۲۰ دوست مسلمان دارد و مسلمانان به او علاقه مند هستند.

ترامپ: مسلمانان دوستم دارند/ حداقل ۲۰ دوست مسلمان دارم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ در گفت وگو با روزنامه دیلی تلگراف که روز دوشنبه منتشر شد، به رغم اظهارات تحریک کننده اش علیه مسلمانان ادعا کرده است که 'مسلمانان او را دوست دارند.'
دیلی تلگراف نوشت: ترامپ در پاسخ به سووالی در همین ارتباط گفت که 'من می توانم به شما نام 20 تن از آنها را بدهم .'
به نوشته این روزنامه، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه که با مواضعش علیه مسلمانان و مهاجران سروصدای زیادی به راه انداخته در آستانه انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت نیوهمپشابر این سخنان را مطرح کرده است.
این روزنامه افزود: ترامپ می گوید:' بدون توجه به داده های نظرسنجی، این برای هرکسی آشکار است که تنفر فراتر از درک است. از کجا این تنفر می آید و چرا ما باید آن را مشخص سازیم.'
دیلی تلگراف نوشت: 'به گفته ترامپ تا زمانی که قادر به تعیین و درک این مشکل و خطراتی که از بابت آن متوجه ما هست نشویم، کشور ما می تواند قربانی حملات وحشتناک دیگری توسط افراط گرایان شود.'
به نوشته این روزنامه، ترامپ می گوید دوستان مسلمانش از اینکه این نقطه نظرات را در مورد افراط گرایی مطرح کرده ' خوشحال' هستند چرا که می دانند که ' آنها یک مشکل شمرده می شوند'.
دیلی تلگراف افزود: ترامپ که امیدوار است به کاخ سفید راه یابد، می گوید: من دوستان زیادی دارم که مسلمان هستند و این را بگویم آنها خیلی خوشحال هستند، چرا که می دانند که آنها ( افراط گرایان ) یک مشکل بشمار می آیند.'
این روزنامه نوشت: اما وقتی ترامپ تحت فشار قرار می گیرد که آیا دوستان مسلمانش از پیشنهاد جنجالی اش برای ممنوع کردن مسلمانان برای ورود به آمریکا حمایت می کنند، او می گوید: ' نه واقعا'. منظور من این است چرا آنها بایستی از این مساله حمایت کنند؟.
به نوشته این روزنامه، دونالد ترامپ حاضر نشد که نامی از دوستان مسلمانش به زبان آورد.
دونالد ترامپ» در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است.
دونالد ترامپ عنوان کرده است: 'تا زمانی که نتوانیم در خصوص این مشکل و تهدیدی های خطرناک ناشی از آن تصمیم بگیریم، کشور نباید اجازه دهد که قربانی حملات افرادی بشود که به تفکرات افراط گرایانه معتقدند و برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند. '
وی همچنین از کلان شهرهای لندن و پاریس به عنوان شهرهایی که اسلام گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاکم کرده اند، سخن گفته است.
سخنان وی در مورد اینکه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.
دونالد ترامپ پیش ازاین نیز خواستار ثبت اطلاعات مسلمانی که به آمریکا سفر می کنند و همچنین نظارت دولت بر مساجد در این کشور شده بود.
شمار زیادی از شخصیت های سیاسی انگلیس و شهروندان انگلیسی اظهارات دونالد ترامپ را محکوم و خواستار ممانعت از ورود وی به خاک انگلیس شده اند.
شهروندان انگلیسی همچنین با امضای توماری در تارنمای پارلمان انگلیس خواستار منع ورود ترامپ به انگلیس شدند.
برخی از نمایندگان مجلس انگلیس در جلسه ای که اخیر به همین منظور تشکیل شد از ترامپ به عنوان یک احمق و عوام فریب یاد کردند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در سخنانی در نشست مجلس عوام ضمن محکوم کردن اظهارات ترامپ گفته است: سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، « تفرقه برانگیز، احمقانه و نادرست» است.
ترامپ به رغم پیشتازی در برخی نظرسنجی ها، در انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا که هفته پیش برگزار شد از رقیبش 'تد کروز ' شکست خورد و جایگاه دوم را در این انتخابات بدست آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.