مدرسه حیات العلوم شهر لکهنو ایالت اتراپرادیش هند، همایش بزرگ حقوق و جایگاه فرزندان در اسلام را برگزار کرد.

حقوق و جایگاه فرزندان در اسلام مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه هندی؛ این همایش یک روزه با حضور دانشمندان برجسته برگزار شد.

انیس جعفری استاد مدرسه حیات العلوم طی سخنانی بیان کرد: اسلام نه تنها درباره موضوعاتی نظیر آموزش، وراثت، وقف، و... مطالبی را گفته است بلکه اسلام قبل از تولد فرزند نیز حقوق و جایگاه اش را تبیین کرده است.

وی با اشاره به نقش همسر در تربیت فرزندان افزود: تربیت کودک با انتخاب همسر شایسته آغاز می‌شود.

خانم شهناز یکی دیگر از سخنرانان این همایش با ارائه مقاله ای در مورد جایگاه فرزندان و حقوق آن در اسلام، گفت: حقوقی که از طرف اسلام در مورد فرزندان تعیین شده اند در هیچ مذهب وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان ملل قوانینی را برای فرزندان و کودکان مشخص کرده ولی متأسفانه در جامعه و مدارس هند این حقوق به خوبی رعایت نمی شوند.

کوثر حمیدی نیز به عنوان یکی از سخنرانان «حقوق و جایگاه فرزندان در اسلام» تأکید کرد: خانواده نخستین کانون تربیت کودک و معمار اولیه شخصیت اوست.

وی با بیان اینکه در کانون بزرگ تربیتی خانواده، فرزندان از رفتارهای والدین خویش، الگوبرداری می‌کنند، افزود: مسئولیت والدین تنها تأمین غذا، مسکن، پوشاک و بهداشت فرزندان نیست، بلکه باید فرزند خویش را بر مبنای تعلیم و تربیت الهی نیز پرورش دهند و نظارت کاملی به این امر داشته باشند

وی تصریح کرد: قرآن مجید نیز فرزندان را با واژگانی چون «ذریه»، «بنی»، «بنون»، «اولاد» و «اسباط» معرفی کرده و در بیان جایگاه آن‌ها از تعبیرهایی چون «نورچشم»، «زینت بخش زندگی»، «فتنه و وسیله آزمایش بشر» و «بشارت» استفاده کرده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.