۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 347728

فرانسه در پی درخواست جنبش «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» از خرید پهپادهای اسرائیلی صرفنظر کرده است.

فرانسه پهپاد اسرائیلی نمی‌خرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ،براساس یک گزارش، دولت فرانسه در پی درخواست جنبش «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» از خرید پهپادهای اسرائیلی صرفنظر کرده است.

رسانۀ اسرائیلی عاروتص شوع با انتشار گزارشی اعلام کرد پس از درخواست جنبش ضد اسرائیلی بی.دی.اس، دولت فرانسه تصمیم گرفته است به جای خرید هواپیماهای بدون سرنشین «واچ کیپرِ» اسرائیل با شرکت دیگری وارد گفت‌وگو شود.

براساس این گزارش پهپادهای واچ کیپر به عنوان بخشی از پروژۀ سرمایه‌‎گذاری مشترک شرکت البیت سیستمزِ اسرائیل و شرکت چندملیتی و فرانسوی تالس تولید شده‌اند.

آروتز شِوا به نقل از دیفنس‌نیوز نوشت که به طور گسترده‌ای انتظار می‌رفت فرانسه پهپادهای واچ کیپر را انتخاب کند، اما ارتش فرانسه پس از بررسی طولانی، پهپاد پاترولر محصول شرکت ساژم را برای برآوردن نیازهای عملیاتی تاکتیکی نیروی زمینی خود برگزید و آن را به پهپاد محصول تالس ترجیح داد.

بر این اساس ارتش فرانسه اولین مشتری پهپاد پاترولر نام خواهد گرفت و انتظار می‏‌رود قراردادی به ارزش 324 میلیون دلار بین نیروی زمینی فرانسه و ساژم برای تامین این پهپادها منعقد شود.

این رسانۀ اسرائیلی در ادامه نوشت دولت فرانسه این تصمیم را به دلیل طومار جنبش بی.دی.اسِ فرانسه گرفته است. 8 هزار نفر طومار اعتراضی بی.دی.اس را علیه خرید پهپادهای اسرائیلی امضاء کرده بودند.

در طومار این جنبش آمده بود که «ارتش اسرائیل برای کشتن غیرنظامیان در نوارغزه» از این پهپادها استفاده کرده است.

جنبش بین‌المللی «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» به دنبال پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

این کمپین از سال 1384 به همت 171 سازمان فلسطینی آغاز شد؛ این سازمان‌ها بر اعمال «انواع مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمانی که این رژیم به تعهدات خود در قوانین بین المللی عمل کند»، تاکید دارند.

کمپین تحریمی بی.دی.اس به علت سیاست‌های آپارتایدی رژیم اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها، در سال‌های اخیر در سطح جهان گسترش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.