عضو هیات رئیسه سازمان لیگ انتقادات تندی را نسبت به عملکرد وزارت ورزش و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

آبروی فوتبال را برده اند/ بروید سراغ فدراسیون های دیگر

به گزارش قدس آنلاین، امیر عابدینی مدیرعامل سابق پرسپولیس در ارتباط تلفنی با رادیو ورزش درباره حذف تیم ملی امید از رقابت‌های مقدماتی المپیک گفت: تیم امید ما یکی از تیم‌های خوب بود که در مسابقات هم با کادر خوبی حضور پیدا کرد اگرچه سرمربی تجربه کافی نداشت اما فکر می‌کنم باید کسانی که تجربه داشتند و فوتبال را خوب می‌شناختند در کنار سرمربی حضور پیدا می‌کردند که البته این اتفاق هم رخ داد اما ما حذف شدیم.

وی افزود: مقابل ژاپن ضعیف بودیم اگرچه ورزشکاران با غیرت ایرانی تلاش کردند اما نتوانستیم مقابل ژاپن پیروز شویم مشکل ما اینجاست همیشه منتظریم شکست را ببینیم بعد مرثیه خوانی کنیم. هنوز یاد نگرفته‌ایم از تیم‌هایمان حمایت کنیم. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و نهادهای دولتی باید پشت این تیم قرار می‌گرفتند. از نظر تاکتیکی و تکنیکی کارشناسان باید نظر دهند اما سوال من این است آیا از نظر امکانات، حقوق و مزایا و همین طور ترغیب و تشویق به ورزشکاران کمک کردیم؟ فقط نقاط ضعف را به رخ می‌کشیم این درحالی است که نصف اتفاقات بیرون از زمین ورزش رخ می‌دهد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در ادامه مصاحبه درباره سرپرستی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نمی‌دانم این حرف از کجا آمده است براساس آنچه در اساسنامه دیده شده مجمع حق دارد مصوباتی را تعیین کند که لازم الاجراست. در آخرین مجمع اعضا درخواست کردند انتخابات با دو ماه تعویق برگزار شود که مصوب هم شد پس همه چیز باید تا دو ماه سر جای خودش باقی بماند.

عابدینی ادامه داد: بعضی از دوستان در وزارت ورزش می‌گویند نه، نباید چنین باشد. دوستان از وقتی آمدند فقط علیه فوتبال بودند. اگر سجادی بخش فوتبال را با تعامل پیش می‌برد این اتفاقات رخ نمی‌داد. اگر فیفا دچار مشکل شده ما بلافاصله روی فوتبال خودمان هم علامت سوال گذاشتیم و موضوع فساد را مطرح کرده‌ایم در حالی که ما یکی از سالم‌ترین فدراسیون‌ها در جهان هستیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه سرپرستی فدراسیون غیرقانونی است خاطرنشان کرد: حرفم به مسئولان وزارت ورزش این است اگر شما تعامل داشتید اجازه می‌دادید دو ماه فدراسیون کارش را انجام دهد بعد هر کسی را که به زور می‌خواستید می‌توانستید در این فدراسیون  انتخاب کنید. مجمع فدراسیون مقتدر است و زیر بار هر شرایطی نمی‌رود. از وزرات ورزش می‌خواهیم تعامل را در این مدت بیشتر کند تا مجمع در زمان مقرر برگزار شود. آن‌ها ما را نترسانند آنچه ما را می‌ترساند AFC است که اسم تعلیق را می‌آورد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر وزارت ورزش در بحث سرپرستی اصرار کند موضع فدراسیون چه خواهد بود عنوان کرد: مجمع می‌خواهد کفاشیان سر جایش بنشیند. از طرفی AFC با سرپرست ارتباط برقرار نمی‌کند. وزارت ورزش در حال حاضر با 10 فدراسیون درگیر است و با آن‌ها چالش دارد. اجازه دهند کفاشیان دو ماه دیگر کار کند و فدراسیون را به چالش نکشاند.

عابدینی در ادامه این صحبت‌ها در خصوص موضع گیری عربستان یادآور شد: ما امن ترین کشور دنیا هستیم اگرچه در مرکز حوادث قرار گرفتیم اما کشوری امن هستیم. بهانه عربستان سیاسی است و هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد. فیفا هم مخالف دخالت سیاست است. عربستان سوء استفاده می‌کند و ما باید با قدرت جلوی آن‌ها بایستیم.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در پایان درباره گزارش اصل 90 گفت: تمام اعضای کمیسیون اصل 90 این گزارش را قبول نکردند. آن‌ها می‌توانند این گزارش را به ما بدهند تا جواب بدهیم اما درخواست ما این است همان طور که این گزارش رسانه‌ای شد و در صحن مجلس ارائه شد ما هم جواب را در صحن مطرح کنیم. آقایانی که این گزارش را داده‌اند کل فوتبال را زیر سوال برده‌اند و این بی انصافی است. دوستان کمیسیون اصل 90 در حق فوتبال جفا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.