نمایشگاه «گنج رضوی» در بخش جنبی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در موزه فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شد.

نمایشگاه «گنج رضوی» در موزه فلسطین افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،به مناسبت هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و با توسل به امام رضا (ع) نمایشگاه «گنج رضوی» با حضور مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره هشتم تجسمی فجر، کامبیز درم بخش، فریده تیرناز، عبدالرحیم سیاهکارزاده رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و جمعی از هنرمندان و نمایندگانی از موزه ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در موزه فلسطین افتتاح شد.

در این نمایشگاه 50 اثر خوشنویسی، نگارگری و مثنی‌سازی از گنجینه موزه ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است. 8 اثر خوشنویسی از غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عباس اخوین، محمد سلحشور، مجتبی ملک‌زاده، عبدالصمد صمدی، رسول مرادی  و سیدرضا بنی‌رضی در کنار نگاره‌های احسان افشار و رضا مهدوی  در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. همچنین آثار نقاشی فریده تیر ناز و 35 اثر مثنی سازی نیز در نمایشگاه «گنج رضوی» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مجتبی آقایی دبیر کل هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: این دوره هشتمین دوره از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر است. از آنجایی که همواره عدد 8 برای ما ایرانی‌ها یک عدد مهم است و نسبت به آن یک حس نوستالژی داریم و به نوعی آن را منتسب به امام رضا(ع) می‌دانیم، به همین مناسبت در نظر گرفتیم تا با مشارکت موزه ملی ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با رویکردی متفاوت نمایش آثار گنجینه‌ای و فاخری که به نوعی مرتبط با موضوع امام رضا(ع) است را به نمایش گذاریم.

وی درباره عنوان نمایشگاه بیان کرد: در ابتدا عنوان «ارادت دیرین» را برای این نمایشگاه انتخاب کردیم و بعد به اتفاق آرا به عنوان «گنج رضوان» تغییر نام یافت. «گنج رضوان» در واقع گنجینه‌ای است که هنرمندان در طول تاریخ آثاری را به آستان قدس رضوی یا با عنوان محوری امام رضا(ع) کار کردند و بعد آن را اهدا کردند.

آقایی درباره این بخش در کنار جشنواره هنرهای تجسمی نیز گفت: سال‌های قبل ما بخش جنبی داشتیم با عنوان «پیامبر مهربانی» در واقع این بخش به تناسب مناسبت‌هایی که در سال پیش می‌آید رقم می‌خورد. خیلی نمی‌خواهیم جریان مناسبتی باشد، بلکه به گونه‌ای خارج از مسابقه و رقابتی اگر آثاری باشند که بتوان از زوایای مختلف به آنها نگاه کرد در این بخش به نمایش در می‌آیند.

نمایشگاه «گنج رضوان» تا اول اسفندماه در موزه فلسطین دایر است و علاقمندان می‌توانند از این گنجینه هنری در بخش جنبی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.