قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از اعطای تسهیلات تازه مالیاتی برای تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی خبر داد.

تسهیلات تازه مالیاتی برای تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش رسانه مالیاتی ایران، «محمدقاسم پناهی» گفت: در نظر گرفتن تسهیلات و مزایای مالیاتی از سوی قانونگذار در آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم از مهم ترین اقدام های سازمان امور مالیاتی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
وی با بیان اینکه تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همواره یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان بوده است، از روش جدید برای تامین مالی همراه با معافیت مالیاتی خبر داد و افزود: افزون بر تامین مالی از طریق نظام بانکی و بازار سرمایه، در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم روش دیگری تدوین شده است که بر پایه آن بنگاه های تولیدی می توانند از مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش استفاده کنند.
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده 138 مکرر اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، آورده نقدی اشخاص برای تامین مالی پروژه، طرح و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی، معادل حداقل سود مورد انتظار عقود مشارکتی از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می شود و برای پرداخت کننده سود نیز معادل سود پرداختی یاد شده به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.
وی درباره شرط برخورداری از این معافیت مالیاتی اضافه کرد: استفاده کننده از این معافیت مالیاتی نباید تا دو سال آورده نقدی را از بنگاه تولیدی خارج کند.
پناهی تاکید کرد هدف قانونگذار از این روش کاهش فشار تامین مالی از بانک ها و بازار سرمایه و کمک به رونق تولید است و گفت: با این تدبیری که در قانون ایجاد شده، امیدواریم از اول سال آینده بنگاه های تولیدی مشکل کمتری در تامین منابع مالی داشته باشند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینالی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ممنوع الخروجی را بردارید متشکریم تولید کننده