همزمان با دهه مبارک فجر سری هفدهم از اتوبوس های ریلی (ریل باس) که درداخل کشور تولید شده، پس از انجام تست های لازم وارد شبکه حمل و نقل ریلی کشور می شود.

تحویل هفدهمین سری از اتوبوس های ریلی به رجا/ هجدهمین تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی گروه توسعه ترابر ایرانیان، هفدهمین رام مجموعه از ریل باس های ایریکو پس از انجام تست های فنی به شرکت حمل و نقل رجا تحویل می شود تا در مسیرهای مختلف برای جا به جایی مسافران مورد استفاده قرار گیرد.
مرتضی مقدمی مدیر عامل شرکت ایریکو در این خصوص گفت: پس از وقفه چهار ساله، تولید ریل باس از سرگرفته شد و تاکنون، چهار رام قطار متشکل از 16 دستگاه واگن تحویل شرکت های حمل و نقل ریلی کشور شده است.
وی ضمن قدردانی از راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سهامداران مربوطه برای راه اندازی مجدد خط تولید اتوبوس های ریلی، تصریح کرد : سری هجدهم این تولیدات تا پایان امسال به شبکه حمل و نقل ریلی کشور تحویل خواهد شد.
این متخصص ابرازامیدواری کرد: چنانچه راه آهن نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز این شرکت اقدام کند، سال آینده، آمادگی تحویل ماهانه یک رام قطار وجود دارد.
به گزارش ایرنا، اتوبوس های ریلی از قابلیت های بالایی در جا به جایی مسافر در مسافت های کوتاه برخوردار است و با توجه به رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در گسترش شبکه قطارهای حومه ای، تولید این نوع قطار در داخل کشور از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است.
ای این شرکت اتریشی تشریح شد.
براساس چشم اندار توسعه راه های ایران در سال 2025 احداث 15 هزار کیلومتر راه آهن پیش بینی شده و اکنون یک شرکت اتریشی برای سرمایه گذاری در بیش از دوهزار کیلومتر خط آهن ابراز آمادگی کرده است.
قرار است تا سال 1400 بالغ بر 25 هزار کیلومتر راه آهن ، 20 هزار دستگاه واگن باری و 22 هزار و 500 دستگاه واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.