نخستین واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ تا پایان اسفندماه امسال با دریافت گاز ترش از پالایشگاه فازهای ٦ تا هشت پارس جنوبی به بهره برداری اولیه می رسد.

بهره برداری از دو فاز جدید پارس جنوبی تا پایان امسال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به نقل از وزارت نفت، علیرضا عبادی سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی اظهار داشت: همه مراحل آماده سازی، آزمایش خطوط و اتصالات بخش پالایشگاه و همه بخشهای واحد تامین آب، برق و بخار ( یوتیلیتی) تکمیل شده است.
وی افزود: اکنون برای تولید اولیه پالایشگاه دو دستگاه از بویلرهای تولید بخار، در مدار راه اندازی قرار گرفته و نخستین کمپرسور واحد ارسال گاز (U-١٠٦) برای دریافت گاز شیرین آماده بهره برداری است.
عبادی افزود: عملیات اجرای خط لوله ٤٢ اینچ انتقال فرآورده پالایشگاه پایان یافته و بزودی با انجام اقدامهای پایه ای مربوطه، اتصال خروجی خط لوله مزبور به شبکه چهارم سراسری انجام خواهد شد.
به گفته وی، دریافت گاز از فازهای ٦ تا هشت، شرایط برای آماده سازی کامل پالایشگاه خشکی این پروژه به منظور دریافت گاز از حوزه مخزنی این فاز در دریا تا نیمه نخست سال آینده فراهم خواهد شد.
عبادی اضافه کرد: چاه های مربوط به این فازها در مراحل تکمیلی قرار دارد و با انجام عملیات تکمیلی شامل مشبک کاری، اسیدکاری و جریان دهی، هفت حلقه چاه تا پایان اسفندماه امسال کامل و آماده راه اندازی می شوند.
به گفته وی، سکوی فاز ٢١ تا پایان اردیبشهت ماه 1395 نصب و راه اندازی می شود و پیش بینی کرد: همه ١١ حلقه چاه این سکو تا تابستان سال آینده آماده تولید و ارسال گاز شود.
به گزارش ایرنا، هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ تامین روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی شده و تثبیت شده برای صادرات، بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.