شرکت مخابرات ایران در پی بهره برداری از چهار میلیون پورت اینترنت پرسرعت، از رشد ۴۷ درصدی در این بخش خبر داد و اعلام کرد مجموع سرمایه گذاری این شرکت در بخش تلفن ثابت به بیش از ۷۰ هزار میلیارد و در بخش تلفن همراه به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید.

رشد ۴۷ درصدی نفوذ اینترنت پرسرعت کشور در سی و هفتمین بهار انقلاب

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، تحلیل خبرنگار اقتصادی ایرنا از آمارهای شرکت مخابرات ایران نشان می دهد شمار پورت های اینترنت پرسرعت بهره برداری شده بین سال های 1388 تا 1393 بیش از 41 برابر شده است.
تا سال 1388 فقط 98 هزار پورت اینترنت پرسرعت در کشور نصب شده بود و در پایان سال 1393 این رقم به بیش از چهار میلیون پورت رسید.
در این زمینه همسنجی دو سال 1392 و 1393، رشدی 47 درصدی را نشان می دهد.
این در حالی است که تا سال 1380 امکان استفاده از این خدمات مخابراتی وجود نداشت.
شرکت مخابرات ایران در سال های پس از خصوصی سازی، با واگذاری چهار و نیم میلیون تلفن ثابت، چهار میلیون پورت اینترنت پرسرعت و 36 میلیون سیم کارت نزدیک به 100 میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.
از سال 1388 تا بهمن ماه امسال چهار میلیون و 500 هزار شماره تلفن ثابت به ظرفیت کشور افزوده شده است.
به بیانی دیگر، تا پایان سال 1388 در کل کشور 24 میلیون و 900 هزار شماره دایر بود که بهمن ماه امسال این عدد به 30 میلیون شماره رسید.
این در حالی است که میزان کل تلفن های واگذار شده در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از یک میلیون شماره بود.

* ارتباطات سیار
اکنون این شرکت با واگذاری بیش از 64 میلیون سیم کارت رتبه نخست را در ایران و منطقه دارد.
شرکت مخابرات ایران با راه اندازی 17هزار سایت از جمله هفت هزار سایت نسل های سه و چهار و 10 هزار سایت وای فای (Wi-Fi) آفلودینگ در سال 1394 توسعه پهنای باند را در نظر داشت.
مجموع سرمایه گذاری مخابرات در سال های پس از خصوصی سازی در بخش تلفن ثابت به بیش از 70 هزار میلیارد ریال و در بخش تلفن همراه به 80 هزار میلیارد ریال رسید.
در چهار سال آینده 72 هزار میلیارد ریال در بخش تلفن ثابت، همراه و دیتا سرمایه گذاری می شود.
شرکت مخابرات اکنون ارتباط رسانی به 35 هزار روستا را به پایان رسانده و پس از خصوصی سازی، سه درصد از درآمد تلفن همراه را برای توسعه روستاها به دولت داده است.

* همکدسازی
همکدسازی از آذرماه 1390 به طور آزمایشی در استان تهران آغاز و درنهایت در آذرماه 1393 به طور کامل در سراسر کشور اجرا شد.
اجرای این طرح دو هزار میلیارد ریال برای شرکت مخابرات ایران هزینه داشت و باعث کاهش کدهای بین شهری از 187 کد اصلی و 10هزار کد فرعی به 31 کد بین استانی اصلی شد.
مزایای این طرح شامل حذف کدهای درون استانی، کاهش هزینه مکالمه تلفن ثابت به ثابت بین استانی، هشت رقمی شدن شماره های تلفن ثابت کل کشور و تسهیل در امر شماره گیری است.
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکت مخابرات کارگزاران مخابرات روستایی را جذب کرده است.

* پرداخت به دولت
شرکت مخابرات در سال های 1388 تا 1394، 200 هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت. در همین دوره پرداختی شرکت مخابرات ایران به سهامداران بین 130 تا 435 ریال به ازای هر سهم بود که به طور تقریب یک سوم پرداختی به دولت می شود.

* افتتاح 444 طرح تازه
این شرکت در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 444 طرح مخابراتی مانند پروژه NGN/IMS و طرح ویدئوکنفرانس را با مجموع سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری رساند.
با بهره برداری از این پروژه ها سرمایه گذاری در شرکت مخابرات ایران از آغاز امسال، در مجموع بیش از 15 هزار میلیارد ریال شد.
بر پایه گزارش سرپرست این شرکت دبیست و هفتم اردیبهشت سال 1395 نیز 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دیگر در طرح های مخابراتی صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.