پیشنهاد سردبیر

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: اعتبار بخش آب و فاضلاب کشور سال گذشته دوهزار میلیارد تومان بود که امسال به دو برابر افزایش یافت.

معاون وزارت نیرو: اعتبار آب و فاضلاب کشور دو برابر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «رحیم میدانی» روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه آب شیرینکن کنگان در استان بوشهر افزود: با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کمک های صورت گرفته به بخش آب و فاضلاب کشور اعتبارات رشد محسوسی داشته است.
معاون وزیر نیرو مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها را ضروری دانست و اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی و مشارکت دادن مردم در اداره امور کشور، تقویت بخش خصوصی ضروری است.
وی گفت: ایجاد فضا برای مشارکت بخش خصوصی در شهرها به ویژه کلان شهرهای کشور از اولویت های وزارت نیرو است.
میدانی در ادامه با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید و شرایط بدست آمده در پسا تحریم گفت: پس از لغو تحریم ها، کشورهای متعددی از قاره آسیا و اروپا برای مشارکت در طرح ها به وزارت نیرو درخواست همکاری و تعامل ارسال کردند.
وی بر توانمندی ها و ظرفیت های کشور بر لزوم خودکفایی در صنعت آب تاکید کرد.
معاون وزارت نیرو با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از راه های تحقق این مهم مدیریت صحیح منابع و اصلاح الگوی مصرف است.
میدانی با قدردانی از شرکت نور ویژه (مجری پروژه آب شیرینکن کنگان) با بیان اینکه در حال حاضر 58 طرح توسط بخش خصوصی در کشور اجرا و یا در حال انجام است، اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب کشور دوهزار میلیارد ریال با بخش خصوصی قرارداد دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر نیز گفت: در حال حاضر 90 درصد آب استان از طریق خط کوثر تامین می شود.
«کیقباد یاکیده» افزود: همزمان با افتتاح کارخانه آب شیرینکن کنگان، مخزن 10هزار متر مکعبی (مخزن شماره 2) این شهر نیز به بهره برداری رسید.
وی افزود: با افتتاح این مخزن میزان ذخیره آب در شهر کنگان به حدود 26 هزار متر مکعب می رسد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر گفت: برای احداث مخزن 10هزار متر مکعبی کنگان 61 میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات نفت و گاز هزینه شده است.
معاون فنی و اجرایی شرکت نور ویژه نیز گفت: طرح احداث کارخانه آب شیرینکن کنگان در اواخر سال 92 با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت نور ویژه) آغاز شد.
«محمد حسین بهنود» گفت: شرکت نور ویژه بعنوان بخش خصوصی برای اجرای این طرح بزرگ 420 میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی افزود: طرح تامین آب شیرین کنگان به روش «اسمز معکوس» با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در شبانه روز ساخت، مالکیت و بهره برداری ( B.B.O ) اجرا شده است.
معاون فنی و اجرایی شرکت نور ویژه همچنین گفت: یکی از افتخارات این شرکت در اجرای طرح و مدیریت بعد از بهره برداری استفاده از نیروهای بومی کنگان است.
این طرح به دست فرزند شهید حمزه سمعتی افتتاح شد.
با افتتاح این کارخانه در طول شبانه روز 10 هزار متر مکعب آب به مخزن کنگان انتقال داده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.