رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی وزارت بهداشت و درمان بوده است، گفت: این بیماری‌ها عامل ۹۰ درصد از موارد مرگ و میر در کشور هستند و باید با آنها مقابله شود.

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۹۰ درصد از مرگ‌ومیر کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، دکتر احمد کوشا در مراسم افتتاح اجرای فاز اول طرح ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر آنها در شهرضا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه خدمات بهداشتی به تمامی مناطق کشور بوده است.

 

وی تصریح کرد: شاید به جرأت بتوان گفت هیچ یک از نهادهای اجرایی در سطح کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اندازه معاونت بهداشت و وزارت بهداشت و درمان، خدمت نکرده است.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر آنها (IRAPEN) در کشور گفت: این طرح امروز، برای نخستین بار در کشور در شهرستان شهرضا، آغاز می‌شود. این طرح پس از شهرستان شهرضا، تا 10 روز آینده در سه شهرستان دیگر کشور نیز به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.

 

وی گفت: با توجه به زیرساخت‌های گسترده بهداشتی و درمانی شهرستان شهرضا، این شهرستان در این زمینه به عنوان یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین مراکز درمانی کشور در اجرای این طرح معرفی خواهد شد.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در خصوص جزئیات اجرای طرح ملی IRAPEN تصریح کرد: در این طرح همه افراد 20 تا 40 سال منطقه، به مراکز درمانی دعوت می‌شوند و در خصوص چهار عامل بیماری غیرواگیر شامل سرطان، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت تحت نظارت قرار می‌گیرند.

 

وی اظهار کرد: اجرای موفق این طرح به مشارکت تمامی اقشار اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی بستگی دارد، لازم است فرهنگ‌سازی گسترده در این زمینه انجام و مردم نسبت به زوایای این طرح آگاه شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.