قدس آنلاین- یزد : مدیر عامل شرکت توزیع نيروي برق استان یزد گفت : در حال حاضر ۹۲۳ روستا در استان از نعمت برق برخوردار می باشند

۹۲۳روستای استان یزد برق دار هستند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد رضا صحتی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت دهه مبارك فجر اظهار داشت : يكي از چشم‌اندازهاي شركت توزيع برق استان براي سال 1404 كاهش عدم استمرار انرژي در سال به ميزان 21 دقيقه به ازاي هر مشترك است

وی كاهش عدم استمرار انرژي استان يزد را 179 دقيقه و كمتر از يك پنجم كشور خواند و از تلاش براي كاهش آن تا 21 دقيقه در چشنم‌انداز اين شركت خواند.

صحتی با اشاره به اینکه استان یزد نسبت به متوسط کشوری در حدود یک پنجم کمتر با خاموشی برق روبه رو است، تصریح کرد : الان خاموشی در استان یزد حدود 170 دقیقه در سال است و چشم انداز ما این است که میزان خاموشی ما به 21 دقیقه در سال کاهش یابد در حالی که در کشور این آمار حدود هزار دقیقه است.

این مسئول از فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش خاموشی و قطعي برق در استان را استفاده از روش خط گرم جهت سرويس و نگهداري شبكه بيان كرد و گفت : در همين راستا نيز در سال جاري يك‌هزار و 800 مورد كار به صورت خط گرم و شستشوي 900 كيلومتر شبكه فشار متوسط انجام شده كه منجر به جلوگيري از اعمال 480 مگاوات ساعت خاموشي شده است.

اين مسئول همچنين افتتاح ديسپاچينگ نوين و اتوماسيون تجهيزات شبکه توزيع را با يكي ديگر از اين اقدامات خواند كه با دسترسي سريع به محل عيب در شبكه و رفع بموقع آن و نيز مديريت وضعيت شبكه‌ها منجر به كاهش نرخ خاموشي در استان شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان درباره وضعیت طول شبکه های برق استان و وجود حدود 17هزار کیلومتر طول شبکه گفت: طول فشار متوسط هوایی استان یزد 9 هزار و 646 کیلومتر و زمینی فشار متوسط 305 کیلومتر است ضمن آنکه در زمینه فشار ضعیف طول شبکه هوایی استان شش هزار و 834 کیلومتر و زمینی 838 کیلومتر است.
وي از ديگر چشم‌اندازهاي سال 1404 شركت توزيع برق استان را كاهش تلفات انرژي تا پنج درصد ذكر كرد و گفت: در حال حاضر با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي جديد، برنامه‌ريزي و اتخاذ راهكارهاي اجرايي مناسب، كاهش تلفات شبكه‌هاي برق استان تا 6.6 درصد بوده‌ايم.

صحتي در مورد تبديل شبكه‌هاي سيمي به كابل خودنگهدار نيز اظهار داشت : از سال 1390 تا پايان دی ماه 94 دو هزار و 179 کیلومتر شبكه با اعتباري بالغ بر 315 ميليارد و 394 میلیون ریال اجرا شده و يكهزار و 87 کیلومتر ديگر نيز با سرمايه‌گذاري بالغ بر 213 ميليارد ريال در دست اجراست.

وي با اشاره به وجود قريب به 600 هزار مشترك توزيع برق در استان، مشترکان خانگي با سهم 22.5 درصد را بيشترين مشتركان و كشاورزي را با قريب هشت هزار و 500 مشترك كمترين مشتركان برق استان برشمرد.

مدیر عامل توزیع برق استان با اشاره به بهر‌ه‌برداري از 81 طرح برق‌رسانی استان شامل توسعه و احداث، اصلاح و بهنيه‌سازي و روشنايي با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت : 34 مورد از اين طرح‌ها در بخش روستايي اماده بهره‌برداري شده است.

صحتی در مورد بدهی مشترکین کفت : بدهی مشترکان به این شرکت شامل مردم و صنایع به این مجموعه تا امروز 550 میلیارد ریال است  که بیشترین افزایش آن با 116 درصد مربوط به بخش صنایع است

وی افزود: امسال بدهی بخش خانگی با 58 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 110 میلیارد ریال رسیده اس و بدهی بخش کشاورزی 89 درصد و بدهی بخش تجاری و سایر مصارف نیز از رشد 50درصدی برخوردار بوده با این حال میزان قطع برق مشترکان بدلیل بدهی در استان کاهش یافته و با حمایت های استاندار و مدیران ارشد تلاش ها را درمسیر پیگیری و حل مشکلات معطوف کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به اینکه 40درصد برق کشور از سوی بخش خصوصی تامین می شود، تصریح کرد: پرداخت به موقع بدهی ها می تواند به شرکت برق در پرداخت این بدهی ها کمک کند.

صحتی با بیان این که دو هزار و 135 چاه برق‌دار در استان یزد وجود دارد، گفت: کل چاه‌های استان یزد دو هزار و 212 مورد است كه به عبارتي 96.5 درصد برق‌دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان درمورد  همکاری صنایع با شرکت برق افزود: امتیازات خوبی به صنایع و حتی بخش های کشاورزی در این خصوص داده شده به گونه ای در سالجاری 27میلیارد ریال به عنوان تشویق به صنایع داه شده است.

وی از اجرای طرح ابتکاری تولید تیر کامپوزیت با قابلیت تغییر ارتفاع برای نخستین بار در سطح کشور و اجرای آن در شهرستان یزد و زارچ با هدف کاهش خاموشی های ناشی از شکستگی با قابلیت مکانیکی بالا و امکان نصب مهار بادبند و استفاده موقت در مواقع بروز بحران نیز خبر داد.

صحتی درباره راه اندازی سامانه دیسپاچینگ نوین و اتوماسین تجهیزات شبکه به منظور کاهش مدت خاموشی گفت: نرم افزار این طرح به صورت بومی در استان انجام شده و در مقایسه با مشابه خارجی یک پنجم هزینه داشته است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی سامانه پاسخگویی هوشمند با هدف تسریع در ارائه خدمات به مشترکین، ايجاد سامانه 121 به عنوان كانال ارتباطي مردم و شركت و پاسخگويي شبانه روزي در صورت بروز هرگونه حادثه و واگذاری خدمات شرکت به بیش از 80 دفتر پیشخوان شهری و روستایی و همچنين کاهش متوسط زمان واگذاري انشعاب به 3.5 روز، افزود: خوشبختانه براساس طرح سالیانه پایش رضایت ذینفعان شركت توزيع برق استان، رضایت مردمی در اين حوزه به 82.9 درصد ارتقا يافته است.

صحتی در خصوص استفاده از انرژی‌های نو و سیستم‌های فتوولتاییک افزود: در راستاي گسترش انرژي‌هاي تجديدپذير، وزارت نيرو از محل بند 69 قانون بودجه سال 1392 اعتباراتي را جهت نصب رايگان سامانه‌هاي فتو ولتاييك براي مساجد،‌اماكن زيارتي و واحد‌هاي آموزشي و همچنين تامين يارانه ويژه مشتركين خانگي متقاضي نصب سامانه‌هاي فتو ولتاييك تخصيص داده است كه در همين راستا 400 كيلووات ظرفيت با اعتباري معادل 35 ميليارد ريال نصب شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.