قدس آنلاین/ سرور هادیان:نادر فلاح متولد ۱۳۵۲ در کرمان است. او دانش آموخته در مقطع کارشناسی در رشته ادبیات نمایش و کارشناس ارشد در رشته کارگردانی تئاتر است. از سال ۱۳۶۸کار جدی خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و بیش از ۱۵ سال تجربه بازیگری در کارنامه هنری او حاصل این تلاش‌هاست.

جشنواره فیلم فجر متعلق به همه مردم ایران است

فلاح  توانست در فیلم «چند متر مکعب عشق» جایزه بازیگری مکمل مرد را در جشن  خانه سینما از آن خود کند و امسال نیز با چهار فیلم در سی و چهارمین فیلم فجر حضور دارد. به بهانه اکران فیلم «اژدها وارد می‌شود» با بازی این بازیگر در مشهد،  گفت‌وگویی با او انجام دادیم که می‌خوانید.

 امسال با چهار فیلم در جشنواره حضور دارید، کمی درباره ایفای نقش‌هایتان در این فیلم‌ها برایمان بگویید.
 امسال در فیلم‌های اژدها وارد می‌شود (مانی حقیقی)، گیتا (مسعود مددی)، لانتوری (درمنشیان) و خماری (داریوش قضاوتی) با نقش‌های متفاوتی حضور دارم. در «اژدها وارد می‌شود» نقش یک صیاد کوسه را بازی کردم  و همه اتفاقات در جزیره  قشم رخ می‌دهد که البته موضوع به دوران پیش از انقلاب  بر می‌گردد. سه نفر در قشم درگیر ماجرایی معمایی می‌شوند که مأموری به قشم می‌آید تا درباره قتلی مشکوک  پیگیری کند، که من در این فیلم نقش «الماس» را ایفا می‌کنم که در واقع  مأمور مشکوک به قتل دختر «الماس» به دست پدرش است و تحقیقاتش را آغاز می‌کند و باقی ماجراهای فیلم را هم در اکران خواهید دید.
 همچنین در فیلم «گیتا» که یک درام خانوادگی است نیز به موضوع حادثه مرگ پسر یک خانواده می‌پردازد که در فیلم متوجه می‌شویم این پسر، فرزند واقعی خانواده نبوده است. در این فیلم  نیز من نقش دایی این پسر را در کنار مریلا زارعی ایفا می‌کنم. در «لانتوری» نیز که قصه این فیلم به نگاه چند طیف گوناگون به یک موضوع می‌پردازد، من نقش منتقدی را بازی می‌کنم و در فیلم «خماری» نیز نقش  دو برادر دو قلو همسان را بازی می‌کنم که مواد فروش است و...

  با توجه به ایفای نقش‌های گوناگون در چهار فیلم، آیا در بازی نقش‌های متفاوت  دچار مشکل نشدید؟
به هر حال کار بازیگری در مجموع کار دشواری است و هر نقشی سختی خودش را دارد، اما من همه تلاشم را کردم. در حال حاضر علاقه‌مندم نقش‌های اول و یا دوم را در یک فیلم بپذیرم،  در واقع نقش‌هایی که به طور مستقیم درگیر درام است و  قصه را پیش می‌برد. معتقدم تعدد نقش‌ها می‌تواند گاه سبب شود که بازیگر اشتباه بازی کند، اما با این حال به تجربه بازیگر هم برمی گردد که چه نقش‌هایی را انتخاب کرده است .

  از تجربه بازی در «اژدها وارد می‌شود» بگویید؟
 برایم تجربه جالبی بود، اگر چه نقش من کوتاه بود، ولی یک بخش ماجرا در بازی این نقش رعایت لهجه بود که سعی کردم به این بخش از کارم هم توجه داشته باشم تا در بازیگری‌ام خللی ایجاد نکند.

 در آینده ترجیح می‌دهید چه نقش‌هایی را تجربه کنید؟
مدت‌هاست نقش‌های منفی را بازی کرده‌ام و علاقه‌مندم نقش‌های مثبت را هم تجربه کنم. اگرچه ایفای نقش منفی دراماتیک تر است .

 برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در سایر استان‌های کشور را چگونه ارزیابی  می‌کنید؟
به اعتقاد من جشنواره  فیلم، تئاتر و موسیقی فجر یک رویداد فرهنگی در کشور است و متعلق به همه مردم است. من خودم اهل کرمان هستم و معتقدم این جشنواره در تمام استان‌های کشور و حتی شهرهای کوچک باید همزمان برگزار شود. همان‌طور که برای مردم پایتخت این اتفاق جذاب و قابل پیگیری است، در شهرستان‌ها هم مخاطبان باید از این رویداد فرهنگی  بهره و لذت ببرند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.