قدس آنلاین - ایلام - وحید صدر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جاذبه های گردشگری و تاریخی استان ایلام از شبکه «شما» پخش می شود.

پخش جاذبه های ایلام از شبکه «شما»

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه جلسه هماهنگی خدمات سفر استان به ریاست استاندار ایلام در نیمه دی ماه سال جاری و با مشارکت 24 دستگاه اجرایی برگزار و برنامه های سفر نوروزی استان تدوین شده است، اظهارداشت: میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه هماهنگی خدمات سفر استان تعیین شده و آماده مشارکت و همراهی با دستگاه های ذی ربط است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز 95 طبیعت گردی، شاخصه اول برای گردشگری در استان معرفی شده است، افزود: مناطق طبیعی و تاریخی متعددی همچون تنگه سازبن، تنگه رازیانه، غاز زینگان، تنگه بهرام چوبین، دربند بدره، تنگه کوشک ایوان، تنگ قیر و ... آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام شهر تاریخی دره شهر، پل گاومیشان، سراب کلان و ... را از مناطق باستانی و دیدنی استان برشمرد و خاطرنشان ساخت: در شهرستان دهلران در جواز امامزاده ابراهیم قتال، دریاچه ای زیبا وجود دارد که گردشگران علاوه بر زیارت، با امکانات موجود همچون قایق سواری می توانند لحظاتی شاد و خاطره انگیز را در نوروز 95 تجربه کنند.

عبدالمالک شنبه زاده به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی مجتمع آب گرم دهلران با احداث 2 استخر، پارکینگ و سفره خانه سنتی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر این مجتمع با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است و 2 استخر جداگانه مردانه و زنانه آن تکمیل شده و گردشگران می توانند از خاصیت درمانی آبگرم دهلران استفاده کنند.

وی از تکمیل 30 خانه روستایی اقامتی در روستاهای هدف گردشگری استان خبرداد و تصریح کرد: در روستاهای کلم، سراب کلان، میمه زرین آباد، میشخاص، هفتکده زرین آباد، پشت قلعه آبدانان، زنجیره چرداول و چند روستای دیگر در مناطق مختلف استان، خانه های اقامتی روستایی با حفظ بافت سنتی آن آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه دفاتر گردشگری استان آماده برگزاری تورهای گردشگری زیارتی – تفریحی در استان هستند تا گردشگران داخلی و خارجی را با جاذبه های استان آشنا کنند، بیان داشت: در فاصله 40 روز مانده تا نوروز 95 استان ایلام آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است و برنامه های متنوعی در این خصوص با همکاری دستگاه های ذیربط تدوین شده است.

عبدالمالک شنبه زاده به پخش برنامه «چمدان» با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری استان ها از شبکه «شما» اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه هر شب ساعت 20:30 پخش می شود و به صورت متناوب جاذبه های استان ایلام را برای علاقمندان به ایران گردی نمایش می دهد.

وی با اشاره به پخش برنامه «چمدان» به صورت متناوب تا پایان اسفندماه سال جاری از شبکه «شما» و معرفی استان ایلام از طریق این برنامه، یادآور شد: علاوه بر این صداو سیمای ایلام با همکاری میراث فرهنگی در حال تهیه و تولید برنامه ای با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی، زیارتی و ... استان برای پخش در تمامی شبکه های استانی است که نقش مهمی در معرفی ایلام به تمامی هموطنان خواهد داشت.  

گفتنی است استان ایلام دارای جاذبه های گردشگری، طبیعی، زیارتی، تاریخی و ... متعددی همچون امامزاده علی صالح (ع)، امام زاده ابراهیم قتال، غاز زینگان، دریاچه شهر سرابله با قابلیت قایق سواری، طاق شیرین و فرهاد ایوان، تنگه بهرام چوبین دره شهر، شهرهای تاریخی دره شهر، سراب کلان سیروان، زنجیره چرداول و ... است که می تواند در ایام نوروز هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.