مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امروز بخش زیادی از زمین‌ها به‌ویژه در زمین‌های بزرگ مقیاس بلاتکلیف هستند و ۵۰ درصد قراردادهای منعقد شده در این رابطه عملیاتی نشدند که باید نسبت به فسخ این قراردادها اقدام شود.

۵۰ درصد از قراردادهای منعقد شده در بحث تعیین وضعیت زمین‌ها عملیاتی نشدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پدیده زمین‌خواری یک موضوع اپیدمیکی است که کل کشور گریبان آن شده و سازمان ملی زمین و مسکن به استناد ماده 233 قانون برنامه پنجم توسعه اقداماتی در جهت مقابله با این مشکل صورت داده است.

وی افزود: در این راستا از نیروی انتظامی کمک گرفته شده و موافقت لازم هم جهت تأسیس یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن صورت پذیرفت و نخستین معارفه را هم در ایام الله دهه مبارک فجر و به برکت وجود بارگاه منور رضوی در خراسان رضوی داشتیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به آمار تصرفات غیرمجاز و غیرقانونی در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: آمار تصرفات غیرمجاز و غیرقانونی در هر روز متفاوت است و نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه داد و امروزه چند هزار پرونده باز در این رابطه وجود دارد که یا مدعی شده‌ایم و یا دیگران از ما شاکی شده‌اند و با همکاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

پژمان تصریح کرد: معمولاً هرموضوعی که به رأی می‌رسد فوری اجرایی می‌شود و رأی گرفتن به منزله رفع تصرف نیست و باید اقدامات بعدی در دوره زمانی معین در بخش سکونت و سایر بخش‌های خدماتی بخش دولتی، عمومی و خصوصی صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: امروز بخش زیادی از زمین‌ها به‌ویژه در زمین‌های بزرگ مقیاس بلاتکلیف هستند و 50 درصد قراردادهای منعقد شده در این رابطه عملیاتی نشدند که باید نسبت به فسخ این قراردادها اقدام شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.