شاعر انقلابی مشهد گفت: یکی از اقشاری که می‌توانند به خوبی در راه اشاعه فرهنک انقلاب تأثیرگذار باشند شاعران این حوزه هستند.

ارزش‌های انقلابی توسط شاعران اشاعه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمود ستاری در گفت‌وگو با معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، اظهار کرد: مهم‌تذین خاطراتی که از دوران انقلاب در ذهن مردم مشهد نقش بسته راهپیمایی‌ها و زد و خوردهایی بود که میان مردم و ارتش شکل می‌گرفت که می‌توان گفت بسیار تلخ هستند.
وی افزود: با این حال بهترین خاطره آن روزها راهپیمایی بزرگ 22 بهمن بوده که منجر به پیروزی انقلاب شد که در آن نقش شعرای انقلاب و اساتید ادبیات در این پیروزی نقش بسیار مهمی داشته است.
این شاعر مشهدی ادامه داد: اقدامات شاعران در واقع در حوزه تهییج و تفمهیم مسائل به مردم بوده و در این حوزه بسیار اثرگذار بوده‌اند یک قطعه شعر بهتر از ده‌ها سخنرانی مؤثرتر بوده و همراه شده تعداد زیادی از تحصیلکردگان از جمله دانشجویان و طلاب با اساتید ادبیات توانست همراهی حداکثری مردم را به همراه داشته باشد.
ستاری ادامه داد: در منزل برخی از مراجع تقلید هر روز قبل از سخنرانی یک قطعه شعر حاضر می‌کردند تا برای تهییج مردم از آنها استفاده کنند و در زمان خود هم بسیار اثرگذار بوده است.
وی با اشاره به اهمیت پاسداری از دستاوردهای انقلاب، تأکید کرد: مهم‌ترین کاری که شعرا می‌توانند در این حوزه انجام دهند زنده نگاه داشتن یاد و خاطرات دوران از خودگذشتگی‌های مردم بوده که می‌تواند روحیه انقلابی را در نسل‌های بعدی زنده نگاه دارد.
این شاعر انقلاب اسلامی بیان کرد: نویسندگان می‌توانند به خوبی مردم را در این مسیر راهنمایی کرده و با روشنگری‌های مقام معظم رهبری قدم در راه حفظ ارزش‌های به ارث رسیده از گذشته بگذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.