۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 348204

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش روبرو شد و به ۱۱۹۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

 قیمت طلا به ۱۱۹۲ دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، در حالی که ابهام در مورد رشد اقتصاد جهانی که موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس شده، طلا را در مسیر ثبت طولانی ترین دوره متوالی رشد از سال 2011 قرار داده است، قیمت فلز زرد امروز به نزدیکی بالاترین رقم از ماه ژوئن رسید.

اگر طلا امروز را هم با افزایش قیمت به پایان ببرد، این هشتمین جلسه متوالی افزایشی فلز زرد خواهد بود. به دنبال بروز بی ثباتی در دیگر بازارهای مالی، سرمایه گذاران در جستجوی بهشت های امن سرمایه گذاری هستند. حجم نقدینگی در آسیا نیز با توجه به تعطیلات جشن سال نوی چینی پایین بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1192 دلار و 57 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه به 1200 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از 22 ژوئن سال گذشته تاکنون بود.

اگر قیمت طلا امروز هم افزایش یابد، این طولانی ترین دوره افزایشی متوالی بعد از افزایش 11 روزه فلز زرد در جولای 2011 خواهد بود.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «در حالی که کاملا واضح است که یکی از عوامل اصلی موثر در رشد قیمت طلا کاهش ارزش دلار است، به نظر می رسد که اشتهای ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران در حال کاهش است و این به معنای تقاضای بیشتر برای طلا است.»

«اگر وضعیت فعلی همچنان باقی بماند، رسیدن مجدد قیمت به 1200 دلار، اندکی تثبیت و بعدا رفتن به قیمت های حتی بالاتر غیرممکن نیست.»

در حالی که افت شاخص ها در بازارهای اروپا و آمریکا ادامه دارد، ارزش دلار امروز به پایین ترین رقم خود در برابر ین از نوامبر 2014 تاکنون رسید.

حجم دارایی های صدوق های سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه به 43.3 میلیون اونس افزایش یافت که بالاترین رقم از جولای 2015 تاکنون بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.