۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 348208

قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز با ۳۵ سنت افزایش به ۳۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز افزایش یافت و بخشی از کاهش های ناشی از افت شاخص ها در بازارهای مالی را جبران کرد، اما انتشار گزارشی که حکایت از تداوم مازاد عرضه در بازار داشت موجب شد تا رشد قیمت ها چندان قابل توجه نباشد.

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، در شرایطی که کاهش تولید نفت آمریکا زمان خواهد برد و اوپک هم بعید است هماهنگ با سایر تولید کنندگان دست به کاهش تولید بزند، دنیا در بیشتر ماه های سال 2016 نفتی را که لازم ندارد ذخیره خواهد کرد.

این آژانس پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال 2016 را که اکنون 1.17 میلیون بشکه در روز است، کاهش داد و براورد خود از تقاضا برای نفت اوپک را نیز پایین آورد.

گرت لویس دیویس، تحلیلگر بانک بی ان پی پاریبا گفت: «موضوع کلیدی در بازار پیش بینی این مسئله است که عرضه و تقاضا چه زمانی مجددا به توازن مجدد خواهد رسید و ما شاهد هستیم که آژانس بین المللی انرژی هم این زمان را به زمانی دورتر موکول می کند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت افزایش به 33 دلار و 23 سنت رسید که البته پایین تر از بالاترین رقم ثبت شده در روز گذشته (34 دلار و 68 سنت) بود. قیمت نفت خام آمریکا هم با 66 سنت افزایش به 30 دلار و 35 سنت رسید.

تحقیق انجام شده توسط رویترز هم مانند گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 5 فوریه احتمالا 3.9 میلیون بشکه افزایش داشته و این بدان معناست که مازاد عرضه نفت در بازار جهانی به این زودی فروکش نخواهد کرد.

نشانه های چندانی از هماهنگی بین تولید کنندگان بزرگ به استثنای آمریکا برای کاهش تولید دیده نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.