نماینده‌ سازمان بهداشت جهانی در بازدید از بخش میکروبیولوژی آزمایشگاه بیمارستان رضوی گفت: بیمارستان رضوی انتخاب مناسبی برای اجرای طرح مقاومت میکروبی است.

بیمارستان رضوی انتخاب مناسبی برای طرح مقاومت میکروبی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر «اولاف افتوال» ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: حضور ما در این بیمارستان فوق تخصصی شروع یک همکاری جهانی است و ما بسیار خوشحالیم که ایران تصمیم دارد برنامه‌ جهانی مقاومت میکروبی را در سطح ملی اجرایی کند.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که به زودی خط مشی‌هایی در ایران برای امر پیشگیری و مقابله با مقاومت‌های میکروبی تشکیل می‌شود و در این حوزه بیمارستان‌هایی که پیشگام هستند، سرلوحه‌ بقیه‌ بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند.

این پزشک آژانس سلامت عمومی کشور سوئد در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر باید بدانیم که میزان مقاومت میکروبی جهانی چقدر است و میزان این مقاومت را باید اندازه‌گیری کنیم تا بتوانیم از عوارض آن در آینده جلوگیری کنیم.

دکتر افتوال تأکید کرد: برای اینکه مقاومت‌ها را تحت کنترل خود دربیاوریم باید آن‌ها را در مقیاس جهانی بشناسیم و آن‌طور که در اجلاس‌های سازمان بهداشت جهانی مطرح شده، تمام کشورهای دنیا عضو این برنامه‌ مقاومت میکروبی هستند و ایران در این امر پیشگام است.

وی ادامه داد: فعالیتی که به منظور شناسایی مقاومت‌های جهانی میکروبی در حال انجام است، برای کنترل عفونت‌ها و مقاومت‌ها بسیار خوب و ارزشمند و مؤثر بوده و بیمارستان مجهز رضوی برای شروع این فعالیت‌ها در ایران انتخاب بسیار شایسته‌ای است.

این نماینده‌ سازمان بهداشت جهانی به بازدید خود از آزمایشگاه میکروبیولوژی بیمارستان رضوی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه استانداردهای لازم آزمایشگاهی را داشته و به بررسی‌های بیشتری برای این طرح نیاز دارد، اما با طرح توسعه‌ای که برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شده قطعا این مرکز ارتقا می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.