قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ایجاد یک میلیون اشتغال برای سال ۹۵ به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

طرح ایجاد یک میلیون شغل در سال ۹۵ به مجلس ارائه می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی روز سه شنبه در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی، ورزشی کارگران استان اصفهان در باشگاه کارگران افزود: این طرح در شورای اشتغال بعنوان برنامه محوری وزارتخانه مطرح شده و آماده ارائه به مجلس است.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با عملیاتی شدن این طرح، گام بزرگی برای ایجاد اشتغال در جامعه برداشته می شود.
وی، پرداختن به موضوع بیکاری تحصیل کردگان و ریشه کنی فقر در جامعه را از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره پسابرجام برشمرد.
فیروزآبادی یادآور شد: سال 94 سال به ثمر رسیدن برجام بود و این گام بزرگ نتیجه یک دهه تلاش مردم در احقاق حق هسته ای است که با پذیرش آن جهانیان پذیرفتند که ایران در باشگاه هسته ای جهانی عضو شود و یکی از تولیدکنندگان سوخت هسته ای باشد.
وی یادآور شد: کسانی که در این یک دهه روابط خود را با ایران قطع کرده بودند حالا همه صف بسته و در انتظار دیدار با مسئولان ایران هستند که این از برکات انقلاب و رهبری ولایت فقیه است.
قائم مقام وزیر تعاون، همچنین ایام دهه فجر را یادآور روزهایی دانست که مردم با روحیه فداکاری، یک انقلاب الهی را پدید آوردند و هنوز با گذشت سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این روحی که از انقلاب و خون شهدا در جامعه دمیده شد، کماکان ادامه دارد و همین عامل همبستگی و یکپارچگی ملت ایران است.
وی با اشاره به موفقیت های حوزه ورزش کارگری در سال 94 گفت: یکی از موفقیت های این حوزه به عضویت در آمدن فدراسیون ورزش کارگری در فدراسیون جهانی است و این همان برنامه ای است که در دولت قبل وجود نداشت و در این دولت برنامه ریزی و محقق شد.
فیروزآبادی به وجود 230 سالن ورزشی کارگری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در سال آینده بدنبال افزایش سالن های ورزشی و تعداد مسابقات کارگری در سطح کشور هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم در این آئین گفت: اگر به دو رکن وضعیت رفاه، معیشت و نشاط مردم در جامعه توجه ویژه شود، بهره وری نیروی انسانی ارتقا می یابد.
غلامعلی قادری به وجود 15 مجموعه فرهنگی، ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: 12 مجموعه از این تعداد در 11 شهرستان استان فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: در یکسال گذشته بالغ بر 200 هزار نفر روز از مجموعه های فرهنگی، ورزشی استان استفاده کردند و همچنین روزانه 600 نفر از مجموعه فرهنگی، ورزشی کارگران استفاده می کنند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد:420 هزار نفر از سالن های ورزشی، بدنسازی و رزمی مجموعه های ورزشی کارگران در یک سال گذشته استفاده کرده اند.
وی گفت: در یکسال گذشته 58 دوره مسابقه در قالب 638 تیم ورزشی برگزار شد و 23 تیم ورزشی در 23 مسابقه کشوری از استان اصفهان شرکت کرده اند.
وی، کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد حوزه ورزشی، مقام سوم المپیاد ورزشی کارگری کشور و مقام اول کشوری ورزش کارگری در حوزه ورزش زورخانه ای را از جمله افتخارات ورزشکاران حوزه کارگری استان در یک سال گذشته برشمرد.
وی یادآور شد: دو مجموعه ورزشی کارگران در استان بلاتکلیف است و دو مجموعه دیگر نیز نیمه تمام است که امید است با کمک تمام مسئولان استانی و کشوری تکلیف این مجموعه ها نیز مشخص و تکمیل شود.
با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو باب زمین چمن مصنوعی، سالن بدنسازی، اتاق مه سرد و مجموعه اداری باشگاه ها در مجموعه فرهنگی، ورزشی چهارباغ بالا و قدس اصفهان به بهره برداری رسید.
استان اصفهان با دارا بودن 700 هزار کارگر لیست بیمه 10 درصد از جمعیت کارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.