عضو هیات عامل و معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پنج فاز از مهمترین طرحهای عمرانی در حال اجرا در جنوب شرق کشور و سواحل مکران است.

توسعه بندر چابهار مهمترین طرح عمرانی در حال اجرا در جنوب شرق کشور است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، جلیل اسلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت برای توسعه بنادر در این شهرستان به دلیل موقعیت خاص راهبردی برنامه های ویژه ای دارد که از سال گذشته طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتبار 341 میلیون دلار آغاز شده است.
وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز نخست آن سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از فاز نخست این طرح، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از دو میلیون و 500 هزار تن به هشت میلیون و 500 تن می رسد.
عضو هیات عامل و معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تاکنون برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه و به قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت شده است.
اسلامی گفت: پس از توافق هسته ای و اجرای برجام نگاه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور حاکم شده و چابهار می تواند سهم عمده ای از سرمایه گذاری ها را داشته باشد.
وی بیان کرد: توسعه سواحل مکران و بنادر چابهار از تاکیدات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مسئولان نظام اسلامی است که به سرعت در حال انجام است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار نیز گفت: با تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی این شهرستان تحولاتی عظیمی در منطقه شکل خواهد گرفت و در رونق اقتصادی، تجاری و اشتغال منطقه تاثیر بسزایی دارد.
احمدعلی موهبتی با قدردانی از تلاشهای دولت تدبیر و امید و توجه ویژه جهت اختصاص اعتبار برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار، افزود: این شهرستان بزودی شاهد رشد و توسعه چشمگیری خواهد شد.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.