مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید امسال توسط این صندوق در سطح کشور ایجاد شده است.

۵۰ هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید در کشور ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، اصغر نوراله زاده روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک افزود: یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات امسال در حوزه طرح های کارآفرینی و کمک به افزایش اشتغالزایی در سطح کشور توسط این صندوق پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 80 درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی و بقیه آن در سایر حوزه ها به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور پشتیبانی از طرح ها اشتغالزایی و کارآفرینی را از اولویت های نخست این صندوق عنوان کرد و گفت: آموزش، بازاریابی و ثبت سفارش محصول های تولیدی با حمایت این صندوق انجام می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: دولت باید برجام دو را به ایجاد اشتغال، تولیدهای خردمندانه و تکیه بر توانمندی های داخلی اختصاص دهد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: در زمان پسابرجام، دولت و ملت باید با مدیریت منابع داخلی، نگاه خود را به تولیدها و توان کشور معطوف کنند.
وی یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی را نحوه مصرف منابع عنوان کرد و گفت: دولت باید در زمینه حذف هزینه های اضافی و موارد غیر ضروری برنامه ریزی های لازم را داشته باشد.
امام جمعه اراک افزود: جمهوری اسلامی ظرفیت های انسانی و مادی بالایی دارد و با فشار و محدودیت های دشمنان با مشکل مواجه نخواهد شد اما باید اساس فعالیت ها بر مبنای برنامه ریزی دقیق و جلوگیری از اسراف و تبذیر باشد.
وی با یادآوری اجرای غلط سیاست خصوصی سازی واحدهای تولیدی استان مرکزی گفت: اجرای غلط سیاست های اصل 44 و واگذاری کارشناسی نشده برخی از واحدهای تولیدی موجب افزایش بیکاری و هدر رفت اموال عمومی استان شده است..
ساماندهی نیروهای آموزش فنی و حرفه ای و ایجاد شرکت های دانش بنیاد در کنار واحدهای صنعتی و دانشگاهی از دیگر تاکیدهای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این نشست بود.
افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان اراک، بازدید از اولین و تنها کارگاه آموزش هوانوردی، مراحل ساخت هواپیمای برد کوتاه، شرکت در همایش کار و کارگران نمونه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور به استان مرکزی بود.
همچنین بازدید از طرح های ولید مجسمه پلی استر، ماهیان زینتی، پایانه گل و گیاه شهرستان محلات و کارگاه قالی بافی در شهرستان دلیجان و محلات از دیگر برنامه های مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور در سفر به استان مرکزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.