معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد شبکه اجتماعی می تواند ارتباط بین ما و فارغ التحصیلان از مدرسه باشد، گفت: باید شبکه های اجتماعی بومی به گونه ای ایجاد شود که نوجوان و جوان احساس کنترل نکنند.

 شبکه های اجتماعی بومی به گونه ای طراحی شود که نوجوان احساس کنترل نکند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شبستان، حمیدرضا کفاش، در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با موسسه فرهنگی تبیان گفت: تکنولوژی متعلق به نسل جوان است مربوط به نسلی که این تکنولوژی را باور دارند و اطلاعات آنها از نسل گذشته نسبت به این تکنولوژی بیشتر است.

وی افزود: در مقابل تکنولوژی سه راه مقاومت،‌ رهایی و پذیرش را داریم؛ مقابله و فرار امکان پذیر نیست به این دلیل که سرعت آنقدر زیاد است که نمی توانیم مقابله کنیم، رهاسازی نیز منطقی نیست حتی آزادترین کشورها نیز فضای مجازی را رها نکرده اند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رهاسازی نسل جدید به این فضای مشکوک معقول و منطقی نیست اما می توانیم پذیرش مشروط داشته باشیم.

وی ادامه داد: تکنولوژی و فضای مجازی را قبول داریم و معتقد به پیشتازی هستیم اما درباره محتوا حرف وجود دارد باید نیروهای متدین و متخصص محتوای فضای مجازی را تهیه کنند.

کفاش تصریح کرد: دانش آموزان تشنه تشکیلات هستند و تمایل به حضور دارند اما پس از فارغ التحصیل شدن به بن بست برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: ما در زمین های مختلف هنری، فرهنگی و آموزشی دانش آموزان نخبه پرورش داده ایم و امروز کمتر عرصه ای پیدا می شود که آموزش و پرورش در آن نقش نداشته باشد اما پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان هیچ ارتباطی با تشکیلات آنها نداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان نخبه ای در فعالیت های قرآنی داریم که در مرحله کشوری مقام های برتر را می آورند اما پس از فارغ التحصیل شدن وارد عرصه بازار کار، دانشگاه یا سربازی می شوند و ما دیگر با آنها ارتباطی نداریم و فضای مجازی می تواند ارتباط ما میان فارغ التحصیلان باشد و در آن موقع دانش آموختگان به بلوغ فکری رسیده و هم تولید محتوا می کنند و هم از محتوا استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش نیازمند سواد رسانه ای هستیم که اکنون معنای دانایی تغییر یافته است و هرچه همکاران ما در سایت تبیان تلاش کنند آموزش و پرورش ظرفیت های پذیرش آن را دارد.

کفاش یادآور شد: نوجوانان و جوانان از ما جلوتر هستند بخواهیم یا نخواهیم عضو گروه های اجتماعی می شوند و هر چقدر به آنها فشار آوریم بیشتر عضو خواهند شد بنابراین باید شبکه های اجتماعی داخلی بسازیم.

وی تاکید کرد: باید شبکه های اجتماعی داخلی به گونه ای طراحی شوند که نوجوان احساس کنترل نکند چرا که نوجوانان از کنترل خوششان نمی آید.

وی ادامه داد: باید علایق نسل جوان کشف شود و پدیده های نوپدید را بشناسیم و با موضوعات فعالانه برخورد کنیم تا هیچ جذابیتی خارج از حیطه مکتب باقی نماند که بخواهند سوءاستفاده کنند.

کفاش خاطرنشان کرد: تفاهم نامه با موسسه تبیان فصل جدید برای فرهنگیان و دانش آموزان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.