قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در دوره فراصنعتی باید بتواند از فرصت های پیش آمده نهایت بهره برداری را ببرد و در راستای تحقق برنامه های اصفهان ۱۴۰۰ عزم جدی داشت.

برای تحقق برنامه  های اصفهان۱۴۰۰ باید عزم جدی داشت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست هم اندیشی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان اصفهان، بیان کرد: ساخت و راه اندازی بندر خشک اصفهان گامی موثر در توسعه صنعت حمل و نقل مرکز کشور است.
وی افزود: فعالان بخش حمل و نقل با همکاری یکدیگر باید زمینه تاسیس شرکت های حمل و نقل داخلی و بین المللی با کامیون های به روز و رانندگان جوان را فراهم کنند.
سهل آبادی از آمادگی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان و کشور برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل خبر داد و افزود: این شورا می تواند مصوبات اجرایی به سازمان ها ونهادهای دولتی و عمومی ابلاغ کند.
وی با اشاره به راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان گفت: کریدور حمل و نقل ترکیبی استان اصفهان شامل حمل و نقل ریلی ،هوایی و جاده ایی فعال تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و امضای قراردادهایی متعدد حوزه حمل و نقل، گفت:اضافه شدن هواپیماهای ایرباس و همچنین قطار پرسرعت از جمله قراردادهایی موثر در زیرساخت های حمل و نقل  کشور است.
مسعود گلشیرازی افزود: اصفهان در دوره فراصنعتی باید بتواند از فرصت های پیش آمده نهایت بهره برداری را ببرد و در راستای تحقق برنامه های اصفهان 1400 عزم جدی داشت.
وی توسعه استان اصفهان را منوط به توسعه زیرساخت های حمل و نقل  از جمله هوایی و ریلی دانست و تاکید کرد: ایجاد شرکت های مدیریت صادرات و افزایش صادرات استان اصفهان نیاز به لجستیک و حمل و نقل دارد.
گلشیرازی خاطرنشان کرد: کمیسیون تجارت با تشکیل کمیته حمل و نقل خواستار بررسی فرصت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت این بخش در استان است و تاکنون با برگزاری جلسات کارشناسی گلوگاه های این بخش را شناسایی کرده است.
مسئول کمیته حمل و نقل کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: حمل و نقل استان اصفهان در بخش بار داخلی  و خارجی  به تحول بنیادی نیاز دارد.
عبدالرسول باقری به روز شدن ناوگان حمل و نقل را یکی از مهمترین موضوعات این بخش برشمرد و گفت: طی چند دهه گذشته ناوگان حل و نقل در بخش های جاده ایی، ریلی و هوایی نوسازی نشده است.
وی با اشاره به قرارداد خرید کامیون ها جدید با استفاده از تسهیلات بانکی، بیان کرد: در این قرارداد خریدار هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها منافع فروشنده  تامین می شود زیرا تسهیلات به صورت مستقیم به فروشنده  پرداخت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.