همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مهندس مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، آیین تجلیل از دانشجویان ساعی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 آيين تجليل از دانشجويان ســـاعي  آستان قدس رضوي برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دراین مراسم که جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند از 112 نفر از دانشجویان ساعی مجموعه آستان قدس رضوی تقدیر به عمل آمد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی در این مراسم با تبریک ایام خجسته پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم راه امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را ادامه داده و سیره و روش آنان را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.
علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: توجه به استعداد و ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های علمی و آموزشی در بین کارکنان و خانواده های مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد از تاکیدات حضرت آیت الله واعظ طبسی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی است و سعی کرده ایم با اهتمام جدی به این موضوعات، زمینه بالندگی هرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان مجموعه را فراهم کنیم.
وی با اشاره به جایگاه ویژه توسعه نیروی انسانی در سند چشم انداز آستان قدس رضوی گفت: آئین تجلیل و قدردانی از دانشجویان و دانش‌آموزان ساعی آستان قدس رضوی رسم نیکویی است که همه ساله برگزار می شود تا خانواده رضوی را به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی ابراز کرد: امسال توفیق حاصل شد تا از 400 دانش‌آموز خانواده رضوی که در تمامی مقاطع تحصیلی به سیره و سبک زندگی اسلامی و رضوی توجه ویژه داشته و در مباحث علمی و اخلاقی نیز سرآمد بوده اند، تقدیر و تجلیل به عمل آید.
وی تصریح کرد: در این دوره از میان 112 دانشجوی ساعی به 5 نفر در مقطع دکتری ، 46 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ، 55 نفر در مقطع کارشناسی و 6 نفر در مقطع کاردانی هدایایی به رسم یادبود اهداء می شود.

فرهنگ محور اصلی فعالیت های آستان قدس رضوی
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در سخنانی به تبیین جایگاه ویژه علم و دانش و ضرورت علم اندوزی در عصر حاضر پرداخت و اظهار کرد: آستان قدس رضوی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با مدیریت عالمانه آیت الله واعظ طبسی توانسته در حوزه های علمی و پژوهشی به قطبی تاثیرگذار در جهان اسلام مبدل شود.
وی عنوان کرد: دانشگاه های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) به تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای آینده نظام اسلامی اهتمام جدی دارند و در حوزه های فرهنگی و تبلیغی نیز این مجموعه معنوی به عنوان الگو مطرح است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره اهمیت فرهنگ از نگاه رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان در این رابطه، اذعان داشت: آستان قدس رضوی محوریت فعالیت های خود را موضوعات فرهنگی قرار داده و گستره خدماتی که در حوزه فرهنگ به جامعه ارائه می شود، بسیار وسیع است.
راشد یزدی تصریح کرد: شناخت شرایط اجتماعی و فرهنگی و استفاده از مبانی محکمی که از دین‌ و فرهنگ غنی اسلامی استخراج شده، می تواند قدرت انتقال مفاهیم و سبک زندگی اسلامی و سیره و روش اهل بیت(ع) را افزایش دهد و اسلام اصیل را به دنیا معرفی کند که این مهم در برنامه های آستان قدس رضوی مشهود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.