قدس آنلاین/مرتضی روشنی: مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: اینکه بیمارستان رضا قرار است ساخته شود یا نه را فقط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور می‌‌تواند پاسخ دهد.

بیمارستان رضا به فروش می‌رسد

حمید داستانی که در نشست مشترک خبری مدیران سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مناسبت ایام دهه فجر سخن می‌‌گفت، در پاسخ به پرسش قدس، مبنی بر اینکه سرانجام ساخت بیمارستان رضا به کجا رسید؟ اظهار کرد: روند ساخت این بیمارستان چون از ابتدا در اختیار تأمین اجتماعی نبوده و پس از چندین مالکیت به این سازمان رسیده، طولانی شده است.
 وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی که باعث شده بود تا سازمان دغدغه اصلی برای ساختن این بیمارستان نداشته باشد، محل فعلی بیمارستان رضاست که سطح دسترسی مناسبی ندارد و به علت مرور زمان بحث ساخت بر روی سازه‌های فعلی نیز می‌باید با مطالعات دقیقی انجام شود؛ البته ما به دنبال زمین دیگری هستیم که بتوانیم با فروش زمین فعلی، در آنجا بیمارستان بسازیم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: البته مدیران استانی تأمین اجتماعی بشدت پیگیر ساخت یک بیمارستان تازه هستند و در نهایت اگر با صلاحدید سازمان قرار بر احداث پروژه بیمارستان رضا با ده‌ها میلیارد تومان در زمین فعلی باشد، ما مخالفتی نداریم.

پرداخت 60 درصد بدهی‌های تأمین اجتماعی به پزشکان و داروخانه‌ها
وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس درباره میزان بدهی‌های این سازمان به پزشکان، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های طرف قرارداد گفت: خوشبختانه با تفاهمنامه‌‌ای که امسال میان بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی منعقد شد، 700 میلیارد تومان بدهی سال جاری سازمان به طرف‌های قرارداد، 60 درصد بدهی به بیمارستان‌های دولتی تا پایان مردادماه، داروخانه‌ها تا پایان شهریور و داروخانه‌های خاص تا پایان مهر پرداخت شده است.
حمید داستان افزود: با این شرایط از این پس همه مراکز دولتی که اسناد خود را به تأمین اجتماعی تسلیم کنند، ظرف مدت 10 روز 60 درصد مطالبات خود را از بانک رفاه دریافت می‌‌کنند و 40 درصد باقی مانده نیز ظرف مدت دو ماه و نیم پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه این نشست با ارایه آماری از فعالیت مدیریت درمان در طول 10 ماه گذشته اظهار کرد: تا پایان دی ماه نزدیک به دو میلیون و 100 هزار نفر مراجعه به پزشک داشتیم که به صورت رایگان افراد تحت پوشش درمان          شده اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش 6 درصدی در این زمینه داشته ایم.
وی افزود: همینطور 25 هزار عمل جراحی و نزدیک به 45 هزار مورد بستری داشته‌ایم که رقم 71 درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی را به خود اختصاص داده ایم که در کشور جزو استان‌های برتر هستیم. وی تصریح کرد: همچنین 125هزار و 330 نفر از خدمات دندانپزشکی رایگان این سازمان استفاده کرده‌اند.

3بیمارستان تأمین اجتماعی در استان
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی درباره وضعیت شبکه درمانی این سازمان در استان نیز گفت: درحال حاضر سه بیمارستان 17 شهریور و فارابی در مشهد و همین‌طور بیمارستان رازی در تربت حیدریه، چهار پلی کلینیک تخصصی که دو تای آن‌ها در مشهد و 2 مورد دیگر در نیشابور و سبزوار مستقر است به همراه 12 درمانگاه که هشت درمانگاه در شهرستان‌های استان و چهار درمانگاه در مشهد به افراد تحت پوشش سازمان خدمات درمانی ارایه می‌‌کنند.
حمید داستان افزود: همچنین حدود چهار هزار بیمارستان، درمانگاه، بیمارستان، مطب و آزمایشگاه نیز به صورت غیرمستقیم و با قرارداد مشغول خدمت رسانی هستند. البته همان‌طور که پیشتر اشاره شد، به دنبال ساخت یک بیمارستان در مشهد هستیم و همین‌طور در شهرهای خواف و درگز مجوز احداث دو درمانگاه گرفته شده که با حضور وزیر رفاه عملیات اجرایی ساخت آن‌ها نیز آغاز شد.

پرداخت 94میلیارد تومان بیمه بیکاری
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 94 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شده است.
محمد قوامی افزود: همچنین در این مدت سیستم ابلاغ بدهی به کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را که پیش از این به صورت دستی بود، مکانیزه شد.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدام‌های صورت گرفته که با کمک بانک رفاه انجام شد، سیستم پرداخت به مستمری بگیران بود که از این پس بین روزهای 20 تا 30 هرماه و به صورت یکپارچه انجام می‌‌شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.