موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

قدس آنلاین - ایلام: رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: در استان ایلام صلاحیت تنها ۲ کاندید خبرگان رهبری تأیید شد.

رقابت تنها ۲ کاندید خبرگان در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، یوسف امیدی با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان ایلام به پایان رسید، اظهارداشت: پرونده بررسی صلاحیت ها و رسیدگی به شکایت نامزدهای تایید صلاحیت نشده انتخابات مجلس خبرگان رهبری بسته شد و در استان ایلام ترکیب تایید صلاحیت شدگان تغییر نکرد و ۲ نفر با هم برای تصاحب یک کرسی رقابت می کنند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه پایانی بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس خبرگان رهبری طبق قانون امروز از سوی شورای نگهبان برای ابلاغ به فرمانداری های مراکز استانی در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد، افزود: شورای نگهبان در آخرین مرحله رسیدگی به شکایت ها، صلاحیت ۲ نفر را که پیشتر صلاحیت علمی آنان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام احراز شده بود، تایید کرد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام به اعلام اسامی این افراد از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور و ارسالی اسامی به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه (ایلام) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۴ نفر نامزد نمایندگی مردم استان ایلام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند که چهار نفر از آنان انصراف دادند و صلاحیت علمی هشت نفر نیز تایید نشد.

یوسف امیدی با بیان اینکه تبلیغات رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری از فردا پنجشنبه ۲۲ بهمن آغاز و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد، یادآور شد: مهلت تبلیغات نامزدها ششم اسفند پایان می یابد و روز بعد انتخابات سراسری مجلس خبرگان رهبری به همراه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.