مدیرکل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی اقشار مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی پیرامون جشن نوروز باستانی و در راستای آشنایی مردم با تشکیل بزرگترین پرونده جهانی میراث معنوی (ناملموس) ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو نشست علمی ، پژوهشی طرح ملی جشنواره نوروز بازار در خراسان رضوی برگزار می گردد.

نشست علمی، پژوهشی جشنواره ملی نوروز بازار در خراسان رضوی برگزار مي شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسین زارع صفت با اعلام این خبرافزود: این نشست علمی توسط ستادبرگزاری مراسم طرح ملی نوروز بازار استان زیرنظرکمتیه علمی ، پژوهشی در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در تاریخ 24اسفند سال جاری در محل سالن همای موزه بزرگ خراسان رضوی برگزار می گردد.
وي گفت: هدف از برگزاری این نشست علمی – پژوهشی بررسی و تبیین ابعاد گوناگون فرهنگی ، تاریخی و بازشناسی خاستگاه جغرافیا و گستره فرهنگی نوروز در ایران و سایر کشورهای برگزارکننده جشن نوروز است.
زارع صفت اضافه كرد: بررسی جایگاه نوروز بازار در اسلام و فلسفه وجودی نوروز از دیگر اهداف برگزاری این نشست علمي است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، خاطرنشان كرد: در این نشست سخنرانان درخصوص نوروز و آیین های مرتبط به آن در طول تاریخ قبل و بعد از اسلام در ایران و بویژه در خراسان به سخنرانی خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.