دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی از برطرف شدن مشکل معوقات تحصیل رایگان حافظان و قاریان ممتاز قرآن در آخرین جلسه کمیته تخصیص اعتبارات شورا خبر داد.

مشکل معوقات تحصیل رایگان حافظان و قاریان حل شد

به گزارش قدس آنلاین محمد انجم‌‌‌شعاع، دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گفت: در پی گزارش سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص کسری بودجه و اعتبارات تحصیل رایگان حفاظ قرآن کریم و طرح این موضوع پس از طرح در بیست و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد، کمیته تخصیص و اعتبارات موضوع را بررسی و تصمیم‌گیری کند.
وی افزود: بر همین اساس موضوع در نشست اخیر کمیته تخصیص و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور(که روز یکشنبه مورخ 18 بهمن 94 برگزار شد) بررسی و مقرر شد اعتبارات مذکور در اختیار سازمان اوقاف قرار گیرد.
انجم شعاع در پاسخ به این سؤال که چرا این موضوع تاکنون حل نشده بود؟ تصریح کرد: همچنان که جامعه قرآنی و خصوصاً مخاطبان این مصوبه یعنی حافظان و قاریان قرآن کریم اطلاع دارند، این قانون براساس ماده 20 قانون پنجم توسعه در بودجه سنواتی سال‌های 90 تا 94 مصوب شده و بر این اساس دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه باید این بودجه را همچون ردیف‌های دیگر در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دهد، لکن محدودیت‌های منابع  و رشد متقاضیان که فراتر از انتظار اولیه قانون‌گذار بوده موجب ایجاد این کسری بودجه شد.
دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: از طرف دیگر بودجه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز براساس اهداف منشور واگذار می‌شود که همین امر موجب بلاتکلیفی جمعی از حفاظ محترم شده است.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تاریخ 26 دی 94 نیز نامه‌ای حضور رئیس سازمان مدیریت ارسال نمود و بر ضرورت تسریع در واگذاری بودجه تأکید کرد. البته ورود کمیته تخصیص و اعتبارات نیز به استناد مصوبه شورای توسعه بود که به منزله قانون تلقی می‌شود.
انجم‌شعاع همچنین بیان کرد: انعکاس برخی مشکلات در رسانه‌‌های عمومی و روزنامه‌های کثیرالانتشار حداقل فایده آن، آشنایی جامعه نخبگانی و مسئولان محترم با محدودیت‌ها مشکلات و موانع توسعه فرهنگی خواهد بود.
وی افزود: البته این به آن معنا نیست که جامعه قرآنی برای تعقیب مشکلات و موانع در اولین گام از ابزارها و روش‌های متداول برای انعکاس مشکلات خود بهره جویند. منطق قرآنی به ما امر فرموده تا گام‌های حل مشکلات را با منطق و به دور از فضا‌سازی و جوسازی تعقیب کنیم و به لطف خداوند، مسئولان محترم هم در محضر قرآن، خاشعانه به ساحت مقدس قرآن خدمت کرده‌اند.
دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی در پایان در مورد این کمیته اذعان کرد: این کمیته بر هزینه‌کرد اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی علاوه بر پیگیری اعتبارات، وظیفه نظارتی را عهده‌دار است که بر همین اساس کارگروه نظارت این دبیرخانه طی چند روز آینده نحوه اجرا و واگذاری اعتبارات این ردیف را حسابرسی و نظارت میدانی خواهند کرد. امیدوارم با تلاش دستگاه‌های مربوطه و نمایندگان محترم عدد بودجه و اعتبار این بند از قانون در سال 95 به گونه‌ای دیده شود که در سال آینده مواجه با کسری بودجه و بلاتکلیفی جمعی از حافظان و قاریان نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.