۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 348550

شرکت ارتباطات فلسطین(جوال)، با استفاده از فناوری سراسرنما (عکسبرداری پانوراما کروی _ عکاسی ۳۶۰ درجه)، به كاربر اجازه می‌دهد وارد مسجدالاقصی شده و این حرم مقدس را زیارت کند.

زیارت مجازی مسجدالاقصی میسر شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابه»، شرکت ارتباطات فلسطین «جوال» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرم‌افزار «قدس را با قابلیت 360 درجه ببین»، نخستین نرم‌افزار تصویری معرفی مسجدالاقصی با استفاده از فن‌آوری سراسرنما است.

در این اطلاعیه آمده است: این نرم‌افزار به کاربر اجازه می‌دهد داخل مسجد الاقصی شده و صحن‌های این حرم مقدس را که با فناوری پانوراما به‌صورت 360 درجه عکاسی شده از طریق حرکت‌دادن گوشی هوشمند در جهت‌های مختلف یا حرکت فلش‌های راهنما مشاهده و تجربه‌ حرکت در داخل این مسجد و زیارت این مکان مقدس را حس کند.

براساس این گزارش، این تور مجازی به مدت 2 دقیقه و 27 ثانیه خواهد بود و ببینده را از محوطه خارجی مسجد که در آن «قبه الصخرة» نیز معلوم می‌شود به سمت داخل مسجدالاقصی منتقل می‌کند تا بیننده از هنر معماری كه اين مسجد را مزین کرده است، لذت ببرد.

این شرکت در ادامه افزود: این تور مجازی اقدامی از سوی شرکت ارتباطات فلسطین(جوال) برای معرفی اماکن دینی و برخی از محله‌های موجود در شهر قدس است.

این شرکت همچنین اعلام کرد: به زودی نرم‌افزارهای دیگری با فناوری سراسرنما که شامل «قبة الصخره» و کلیسای «القیامه» و برخی از محله‌های شهر قدس است، نیز طراحی و تولید خواهد شد.

لازم به ذکر است که فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه برای آمدن به شهر قدس و یا درمان در بیمارستان‌های این شهر و اقامه نماز در مسجدالاقصی، نیازمند مجوزهای خاص از رژیم اسرائیل هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.