سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خواستار همکاری بیشتر واشنگتن با مسکو در مساله سوریه شد.

روسیه خواستار همکاری بیشتر آمریکا در مساله سوریه شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «ماریا زاخاروا» در گفت وگو با شبکه خبری روسیه24 گفت: فقط توافقنامه پیشگیری از حوادث هوایی در سوریه میان روسیه و امریکا کافی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: دو کشور می توانند حداقل تا آن حدی که ایالات متحده حاضر باشد، تعامل کنند.
وی با بیان این که بعید است روسیه و آمریکا بتوانند درباره مسئله سوریه به تفاهم برسند، اظهار کرد: اما همکاری هرچه پر تحرک تر برای حل و فصل این بحران ضرورت دارد.
خانم زاخارووا گفت: مسکو و واشنگتن همچنان در مساله سوریه اختلاف دارند، اما روند حل اختلافات میان دو کشور در این مساله شروع شده است.
وی ادامه داد: درباره هدف نهایی، حل و فصل سیاسی مسئله سوریه دارای درک مشترک هستیم که این بسیار مهم است و همچنین درباره وجود خطر تروریسم در این کشور تفاهم داریم.
زاخارووا در ادامه مصاحبه تلویزیونی با انتقاد از نقش ترکیه در مساله سوریه اظهار کرد: نادیده گرفتن نقش کردها در حل و فصل مساله سوریه مسیر منتهی به بن بست است.
زاخارووا همچنین گفت که سرگئی لاوروف و جان کری وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار می کنند و مساله سوریه محور مذاکرات دو طرف را تشکیل می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در همین حال در موفقیت دو طرف برای کسب توافق در این مساله و روند حل و فصل بحران سوریه ابراز شک و تردید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.