پایگاه خبری لبنانی « العهد» با بیان این که «جنگ علیه یمن به پایان خود نزدیک می شود»، تاکید کرد که« تصمیم بزرگ برای شکستن اراده سعودی ها اتخاذ شده واین تصمیم در چارچوب یک همایش بین المللی و در ادامه سریال مذاکرات ژنو ویژه یمن که اکنون شاهد آخرین حلقه های آن هستیم، عملیاتی خواهد شد».

تصمیم بزرگ اتخاذ شده/ پایان جنگ علیه یمن و شکستن اراده سعودی ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، پایگاه العهد افزود«دولت آمریکا از تصمیم سعودی ها برای مداخله مستقیم نظامی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش که توسط احمد العسیری مشاور وزیر دفاع سعودی اعلام شد، بی اطلاع بود».
در ادامه گزارش العهد آمده است:
«مسئولان سعودی کاملا می دانند که ایما و اشاره ها در خصوص آماده شدن برای اقدام نظامی زمینی در سوریه درچارچوب ائتلاف بین المللی، جز در صورت هماهنگی با روسیه و اخذ موافقت (4+1) جامه حقیقت نخواهد پوشید.
سقف بالای سخنان مسئولان رسمی سعودی هیچ نسبتی با شکست های متعدد آنها در میدان های مختلف ندارد.
در یمن وهمچنین در سوریه کاملا پیداست که سعودی ها و مزدوران آنها به این زودی ها کاری از پیش نخواهند برد.
اشاره های فزاینده سعودی ها به دخالت مستقیم در سوریه که با اشاره های مشابهی از سوی ترکیه همزمان شده آخرین کاری است که «ائتلاف اخوانی – وهابی» پیش از بازگشت به میز مذاکرات ژنو در سوریه انجام داده است».
این پایگاه لبنانی تاکید کرد: نقشه سعودی ها برای مداخله زمینی در سوریه که توسط العسیری اعلام شد و آن را در چارچوب مبارزه با داعش در ضمن ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا دانست، واشنگتن را شگفت زده کرد.
« هیچ طرفی در دولت آمریکا نمی دانست که ائتلاف بین المللی طرح آماده ای برای اقدام مستقیم نظامی در میدان سوریه دارد».
« به گفته آمریکایی ها، سخن گفتن از نیت ها تفاوت زیادی با اعلام آمادگی برای ورود به جنگ دارد و این دو کاملا جدای از هم هستند».
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سخنان العسیری گفت: راجب این مسئله خاص نظری نمی دهم تا زمانی که فرصتی برای اطلاع یافتن از آن دست دهد.»
العهد خاطرنشان کرد:سعودی ها این بار نیز در اعلام ائتلاف ها و جنگ های خود از عنصر غافلگیری استفاده کردند تا متحدان فرضی خود را در مقابل عمل انجام شده، قرار دهند.
« کسی که امکان اعطای اوامر را در سعودی در اختیار دارد به خوبی درک می کند که انتظار روزهای سختی را در یمن می کشند به ویژه آن که در سوریه ضربات سریع و دردناکی به آنها و مزدورانشان وارد شده است و اطلاعات حاکی از آن است که تصمیم بزرگ گرفته شده و اشاره های آن به سعودی ها رسیده است».
« طبق این تصمیم اراده سعودی ها در یمن شکسته خواهد شد تا مقدمه ای برای پایان دادن به تجاوز مستمر آنها علیه این کشور باشد».
العهد تصریح کرد: شکل و نحوه اجرای این تصمیم بر اساس رویدادهای میدانی تعیین خواهد شد و به احتمال زیاد در ادامه سریال مذاکرات ژنو ویژه یمنی، یک همایش بین المللی البته در قالب قسمت های پایانی این سریال شکل می گیرد.
این پایگاه لبنانی افزود:ارتش یمن و کمیته های مردمی خود را برای دورتازه و پیشرفته تری از مرحله « گزینه های راهبردی» آماده می کنند، مرحله ای که «سید عبدالملک الحوثی» چند ماه پیش آن را کلید زد، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود مرحله پیش رو حدود یک ماه پیش عملیاتی شود اما اقتضائات میدانی از یک سو و نیازهای سیاسی از سوی دیگر اجرای آن را به تعویق انداخت.
« اما امروز، به دلیل مخالفت های سعودی ها و تیم مذاکراتی آن در سوئیس و ادامه جنگ ، تجاوزگری و کشتارغیرنظامیان توسط آنها و همچنین به دلیل سیطره گروه تروریستی القاعده بر مناطق و استان های تحت تصرف نیروهای تجاوزگر، فعال سازی مجدد فاز جدید از گزینه های راهبردی ضرورت پیدا کرده است».
العهد خاطرنشان کرد: گزینه های راهبردی شامل دو بخش سیاسی و نظامی خواهد بود و در بخش سیاسی به نظر می رسد طیفی از گزینه های متعدد به صورت اساسی بر پاسخگویی به نیازمندی ها و خواسته های مردمی تمرکز خواهد داشت و چرخ فعالیت سیاسی دولت یمن را در داخل کشور از راه های مختلف به حرکت درخواهد آورد.
« اما در بخش نظامی، اطلاعات حاکی از آن است که ارتش یمن و کمیته های مردمی آماده استفاده از انواع تازه ای از موشک های بالستیک در میدان ها می شوند و آنها را در کنار موشک های توشکا که اثربخشی خود را در مقابل نیروهای متجاوز سعودی ثابت کرده اند، مورد استفاده قرار می گیرند».
این پایگاه خبری لبنانی اضافه کرد: موشک های جدید دو نوع هستند، یک نوع از آنها موشک های بالستیک با بردهای مختلف (دور، متوسط و کوتاه) هستند که قادر می باشند به سمت اهداف خود در خارج مرزهای یمن شلیک و آنها را نابود سازند و نوع دوم ، موشک های ثابت و متحرک هستند که عملکرد آنها بسته به تحرکات نیروهای متجاوز دارد.
« برخی از این موشک ها در داخل یمن تولید شده و یا توسعه پیدا کرده اند و مقادیر کافی از آنها موجود و آماده استفاده می باشد».
العهد تاکید کرد:راهبرد جدیدی که انتظار می رود به زودی وارد مرحله اجرا شود مبتنی بر کمین نیروها در مناطق درگیری و مناطق پشت خطوط دشمن است و یکی از اهداف کمین ها افزایش تلفات هر چه بیشتر نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آنها است.
« در مرحله آینده، نیروهای ویژه در خلال درگیری های مستقیم و یا از طریق انجام عملیات خاص، تمرکز خود را به طرح اسیر گرفتن متجاوزان سعودی و مزدوران آنها معطوف خواهند کرد».
این پایگاه خبری لبنانی خاطرنشان کرد: میدان نبرد در یمن خود را آماده ورود به نوع جدید و متفاوتی از جنگ می کند، در این مرحله شهرها و روستاهای سعودی دور از دسترس نخواهند بود و سعودی ها به ویژگی های این مرحله واقفند، آنها که قبلا نتوانسته اند بسیاری از کشورها را برای پیوستن به ائتلاف خود جهت مداخله زمینی و جنگ با ارتش یمن و گروه های مردمی قانع سازند، امروز مشاهده می کنند که نیروهای مسلح تحت فرمان آنها و مزدورانشان در یمن یکی پس از دیگری شکست خورده و سیطره خود را بر مناطق تحت تصرف از دست می دهند.
العهد تصریح کرد: امروز سعودی ها با دو گزینه مواجهند، اول این که با درس نگرفتن از تجربه یمن، مداخله مستقیم نظامی در سوریه را هم تجربه کنند و دوم این که بر اساس نتایج میدانی از یمن تا سوریه تسلیم مذاکرات شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.