قدس آنلاین - ایلام – محمد غلام نیا: مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در استان ایلام یک هزار و ۹۴ بیمار خاص تحت حمایت بیمه سلامت قرار دارند.

حمایت  از یک هزار و ۹۴ بیمار خاص در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر فالح کوهن در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه 51 هزار نفر در استان از خدمات درمانی بیمه سلامت در قالب طرح تحول نظام سلامت استفاده می کنند، اظهارداشت: در راستای سیاست‌های نظام در سال گذشته و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، طرح نظام سلامت که از برنامه‌های مهم درمانی در کشور است عملیاتی و خوشبختانه با شروع آن، افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای بودند از این نعمت برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در استان ایلام همزمان با سراسر کشور از 15 اردیبهشت ماه 93 اجرایی شد، افزود: کار صدور دفترچه درمانی برای افراد فاقد دفترچه، از ابتدای خردادماه سال گذشته آغاز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به کاهش هزینه های درمانی در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح روستاییان 3 درصد و مابقی صندوق‌های درمانی 6 درصد فرانشیز منظور شده و هزینه خدمات درمانی در بخش بستری به 10 درصد و در بحث درمان سرپایی نیز به 30 درصد کاهش یافته و از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه سلامت استان 250 میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت به مراکز درمانی علوم پزشکی و شرکت های خصوصی پرداخت کرده که از این میزان، مبلغ 137 میلیارد ریال پرداختی بیماران روستایی است.

دکتر فالح کوهن ارتقاء هتلینگ را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 3 کلینیک ویژه در ایلام در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و ارتقاء هر چه بیشتر خدمات درمانی نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود که فرانشیز بیماران خاص به صورت سرپایی قبلا 30 به 70 بود که الان 10 به 90 است.

وی با بیان اینکه 4 پزشک متخصص اصلی (جراحی، زنان، داخلی و اطفال) در فرآیند درمان در مناطق مختلف روستایی استان مشغول به فعالیت هستند، اظهارداشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارجاع بیماران به خارج از استان کاهش یافته که تا سال گذشته 64 پزشک در 51 مرکز درمانی روستایی مستقر بودند که در سال جاری این تعداد به 99 پزشک مستقر در مراکز روستایی افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام از صدور دفترچه درمانی برای معاودین و اتباع بیگانه خبرداد و بیان داشت: بیمه سلامت با 286 مرکز در سراسر استان قرارداد دارد و در بخش دارویی تعداد اقلام دارویی تحت پوشش از 270 قلم دارو در سال گذشته به 350 قلم در سال جاری افزایش یافته و علاوه بر این 52 قلم داروی گیاهی نیز به لیست تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.

دکتر فالح کوهن وی با بیان اینکه تلفن گویای 1666 نیز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان است، خاطرنشان ساخت: تشکیل پرونده به صورت حضوری انجام می‌شود و مابقی خدمات به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 94 بیمار خاص در استان تحت حمایت بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: از این تعداد 258 بیمار تالاسمی، 181 نفر پیوند کلیه، 259 بیمار ام اس، 361 دیالیزی و 35 بیمار هموفیلی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

دکتر فالح کوهن از ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبرداد و یادآور شد: یکی از برنامه‌ها برای اجرا در سال آینده ارائه خدمات درمانی از طریق کارت ملی است که امیدواریم برای سال آینده محقق و عملیاتی شود و با اجرای این طرح، دفترچه درمانی حذف شده و افراد می توانند تنها با استفاده از کارت ملی و یا کارت درمانی از خدمات این بیمه استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس در این خصوص که بیماران روستایی که برای درمان بایستی به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه کنند، که این امر روند درمان برای روستائیان را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: در این راستا پزشکان متخصص در مراکز درمانی روستایی مستقر شده و به درمان بیماران می پردازند و تمام مراکز درمانی در مرکز استان در مواقع اورژانسی موظف به ارائه خدمات به بیماران، بدون برگ ارجاع هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان و با بیان اینکه رسانه ها بایستی درباره مصرف بی رویه و خودسرانه دارو در استان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند، بیان داشت: استان ایلام از لحاظ مصرف دارو در کشور نسبت به جمعیت جزو استان های پر مصرف است که اصحاب مطبوعات و رسانه های استان بایستی در این زمینه با بیان مضرات مصرف بیش از حد دارو اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.