قدس آنلاین- تبریز:شهردار تبریز از پایان موفقیت آمیز عملیات حفاری تونل های عمیق خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۳کیلومتر، خبر داد.

پایان موفقیت آمیز حفاری تونل های عمیق خط یک قطار شهری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، با اشاره به اهمیت حفاری در پروژه قطار شهری تبریز گفت: در راه اندازی یک مسیر قطار شهری، سه عامل باید فراهم باشد که مسیر و زیرساخت ها، یکی از این عوامل است و خوشبختانه امروز توانسته ایم با اتمام حفاری تونل های عمیق خط یک، گام بزرگی در راستای راه اندازی کامل خط یک قطار شهری برداریم.

وی افزود: تونل فاز اول مترو، از پایانه ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار، به صورت زیر سطحی و با برداشتن لایه ای از خاک و حفاری تونل نیمه عمیق،   احداث شده است؛ اما ادامه کار تا فلکه دانشگاه، به صورت عمیق کار شده که باز هم بخشی از آن به دلایل توپوگرافی و داشتن قطعه اتصالی به بیرون، حساس بوده و به صورت دستی، حفاری شده است.

شهردار تبریز، ادامه داد: بقیه مسیر نیز تا پایانه لاله، توسط دستگاه  TBMحفاری گردیده که البته در بعضی قسمت ها از جمله پایانه ائل گلی و پایانه لاله، در جاهایی که تونل به سطح زمین رسیده، عملیات عمرانی با دست انجام گرفته و در قسمت تونل های عمیق، حجم و سختی کار عمرانی، بیش از همه به چشم می خورد.

وی همچنین با تاکید بر سنگینی مراحل حفاری تصریح کرد: این عملیات، به صورت شبانه روزی و با تلاش بسیار مهندسین و متخصصین فنی در عمق 16 تا 25 متری زمین انجام گرفته است.

دکتر نجفی با ابراز رضایت از میزان پیشرفت در عملیات عمرانی و تامین ابنیه خط یک قطار شهری تبریز، متذکر شد: شهرداری تبریز در دوسال گذشته، بیش از 4هزار میلیارد ریال در پروژه مترو هزینه کرده است؛ با این حال هنوز نیاز به منابع مالی بسیاری داریم و امیدواریم با اختصاص فاینانسی که از سوی دولت محترم به متروی تبریز اختصاص داده شده، این طرح مهم و استراتژیک را در حداقل زمان ممکن تکمیل کنیم.

لازم به ذکر است به مناسبت ایام الله دهه فجر و اتمام موفقیت آمیز حفاری تونلهای عمیق خط یک قطارشهری تبریز، روز یکشنبه، 25بهمن ماه جاری، مراسمی با حضور شهردار تبریز ، تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیران شهری و استانی برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.