قدس آنلاین- تبریز: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی از عدم تعادل بین منابع و مصارف بانک‌ها در استان خبر داد و گفت: وجود فاصله زیاد بین منابع و مصارف سیستم بانکی استان غیرقابل قبول بوده و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده و تعادل لازم ایجاد شود.

 لزوم ایجاد تعادل بین منابع و مصارف سیستم بانکی در استان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، افزود: بانک‌های خصوصی و دولتی موظف هستند گزارش منابع و مصارف خود را در موعد مقرر ارایه دهند و اگر بانکی گزارش‌های درخواستی را ارایه نکند به این معنی است که تعادل را به هم زده است.

وی در ادامه با بیان این که نقش بانک‌ها در توسعه غیرقابل انکار است، اظهار داشت: دولت در چند سال اخیر دخالتی در امور بانک‌ها نداشته و تنها خواسته‌اش این بوده که در ماه‌های پایانی سال مساعدت لازم را با صنایع داشته باشند.
محمدزاده از تشکیل کمیته پیگیری معوقات در استان خبر داد و افزود: این کمیته به دستور هیات دولت در راستای پیگیری معوقات بانک‌ها و با حضور دستگاه‌های نظارتی، نماینده قوه قضاییه و بانک‌هایی که معوقات عمده دارند تشکیل می‌شود.
وی با بیان این که بر اساس معیارهای جهانی، معوقات بانکی نرم خاص خود را دارد، اضافه کرد: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی در این نرم قرار ندارد و بر همین اساس در این کمیته با همفکری اعضا تلاش خواهیم کرد که معوقات را به نرم معمول برسانیم.
محمدزاده با تاکید بر اهمیت وصول معوقات بانکی، افزود: دوست داریم کسانی که معوقات دارند خودشان نسبت به پرداخت اقدام کنند تا کمیسیون ناچار به برخورد قانونی نشود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.