قدس آنلاين-ايلام- غلامرضا محمدمرادي: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام گفت: زمينه براي امر سرمايه گذاري در ايلام كاملاً فراهم است و هيچ سرمايه گذاري در استان ايلام به خاطر فراهم نبودن زيرساخت ها، معطل نخواهد ماند.

زمينه براي امر سرمايه گذاري در ايلام كاملاً فراهم است

به گزارش قدس آنلاين از ايلام، يارالله نصيري در مصاحبه با جمعي از خبرنگاران رسانه هاي استان كه در محل پتروشيمي ايلام برگزار شد، با تبريك دهه مبارك فجر، اظهار داشت: استان ایلام یکی از مهمترین استانهای کشور است كه در حوزه صنعت بويژه نفت و گاز، از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بسيار خوبي برخوردار است.

وي با بيان اينكه سرمايه گذاران بومي و غير بومي زيادي براي امر سرمايه گذاري در استان اعلام آمادگي كرده اند و تا كنون جواز صنعتي زيادي براي صنعتگران صادر شده است، افزود: امسال صدور مجوزهاي صنعتي در استان ايلام نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش 100 درصدي برخوردار است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام با اشاره به اينكه تاکنون از سوي استاندار محترم و تيم اقتصادي و سرمايه گذاري استان، پیگیری های بسیار مطلوبي در زمينه جذب سرمایه گذاران داخلي و خارجي صورت گرفته است، بيان داشت: در حال حاضر زمينه لازم براي امر سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف صنعتي علي الخصوص حوزه نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع پايين دستي آنها كاملا فراهم است و انتظار مي رود كه سرمايه گذاران براي امر سرمايه گذاري در استان درنگ نورزند.

يارالله نصيري با تأكيد بر اينكه تمامي طرح های شاخصي كه امروز مورد بازديد خبرنگاران قرار گرفتند، نهايتاً تا خردادماه سال 96 به بهره برداری خواهند رسيد، يادآور شد: بدون شك بهره برداری از اين پروژه هاي مهم موجب ارتقاء خط تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه حجم صادرات از مرز مهران در طول 10 ماهه اخير بيش از یک میلیارد و 125 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان ساخت: علي رغم حاكم بودن تحریم ها و متغير شدن تعرفه های واردات از سوی دولت عراق، میزان صادرات از اين مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام با بيان اينكه بيشترين محصولات صادراتي از اين مرز، مصالح ساختماني و ميوه و تره بار بوده است، تصريح كرد: خوشبختانه با توجه به نیاز کشور عراق به مصالح مختلف ساختمانی، هم اكنون زمينه براي صادرات غیر نفتی مورد نیاز اين كشور از طريق مرز بين المللي مهران، فراهم است.

يارالله نصيري به سرانجام رسيدن" برجام " را نويدبخش رفع تحريم ها، گشايش امر سرمايه گذاري و زمينه ساز توسعه همه جانبه استان و كشور ارزيابي و تأكيد كرد: اميدواريم كه در سال آينده شاهد حضور سرمايه گذاران بيشتري در استان ايلام باشيم و بتوانيم زمينه اشتغال پايدار را براي افراد جوياي كار فراهم نماييم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 65 درصد واحدهاي صنعتي استان فعال هستند، گفت: هم اكنون بيش از 6 هزار نفر در واحدهاي مختلف صنعتي استان اشتغال دارند و پيش بيني مي شود كه تا پايان سال آينده و با بهره برداري از طرح هاي در حال اجراء، اين ميزان اشتغال به 7 هزار نفر افزايش يابد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام اظهار داشت: زمينه براي امر سرمايه گذاري در ايلام كاملاً فراهم است و هيچ سرمايه گذاري در استان ايلام به خاطر فراهم نبودن زيرساخت ها، معطل نخواهد ماند.

گفتني است رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام" يارالله نصيري " در اين نشست خبري به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفت.

لازم به ذكر است با ابتكار عمل روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت ايلام، تعدادي از خبرنگاران رسانه های ديداري و شنيداري استان ایلام در قالب تور خبري از چند واحد تولیدی در حال ساخت و فعال مستقر در شهرك هاي صنعتي شباب، ايوان غرب و مجتمع پتروشيمي ايلام بازديد كردند و در جريان وضعيت صنعتي استان قرار گرفتند.

پروژه هاي مهم صنعتي كه خبرنگاران در اين تور خبري مورد بازديد قرار دادند:

**- کارخانه فولاد گستر آتنا؛ توليد سالانه قريب 150 هزار تن انواع پروفيل و لوله در قطرها و ابعاد مختلف، با تسهيلاتي بالغ بر 30 میلیون دلار و با اشتغالزايي حدود 300 نفر در دو فاز اول و دوم.

**- کارخانه تولید ماءالشعیر؛ با سرمایه گذاري 50 میلیون یورویی، دارای 3 خط تولید، توان تولید 25 هزار لیتر ماءالشعير در ساعت، داراي 95 درصد پیشرفت فیزیکی و با بيش از 60 نفر اشتغالزايي.

**- شرکت تکسا؛ تولید كننده سولفات پتاسیم، اسیدسولفریک و اسیدکلریدریک، با سرمایه گذاري بيش از 3 میلیون یورو برای خريد و تأمين تجهیزات خارجی و بيش از  5 میلیون یورو براي احداث مجموعه و با اشتغالزايي كنوني 50 نفر و درصورت توسعه بيش از 120 نفر.

** فاز دوم فولاد نورد ايوان؛ توليد كننده شمش و مواد اوليه مورد نياز نورد ايوان، با بيش از 10 ميليون يورو تسهيلات بانكي و با بيش از 100 نفر اشتغالزايي.

**- واحد پلي اتيلين سنگين پتروشيمي ايلام؛ توليد كننده 36 نوع گريد مختلف كه هم اكنون در حال توليد 3 گريد است و سالانه توانايي توليد بيش از 300 هزار تن را دارد.

**- واحد الفين پتروشيمي ايلام؛ داراي 78 درصد پيشرفت فيزيكي كه امسال 15 درصد پيشرفت داشته و قريب 4 هزار تن سازه فلزي در آن نصب شده و تاكنون بيش از 500 ميليون يورو هزينه در بر داشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.