​معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه محور فعالیت‌ها و پیروزی شکوهمند انقلاب، قرآن کریم بود، گفت: ملت ایران، هرساله با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ثابت می‌کنند که حامیان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

پیروزی انقلاب و بقای آن در التزام به مضامین قرآن بوده است
به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد ایام‌الله دهه فجر و روزهای پرالتهاب انقلاب در سال 57،‌ گفت: انقلاب اسلامی در روزهای منتهی به 22 بهمن 57 با حضور حضرت امام(ره) تجلی یافت. 
وی افزود: حضور امام خمینی(ره) در آن روزها، نه تنها تهران، قلب تپنده انقلاب را به تپش واداشته بود، بلکه همه استان‌ها و شهرها و حتی روستاهای مختلف کشور با یک همدلی خاص و بی‌سابقه در شکل‌گیری انقلاب، نقش ایفا کردند.
حشمتی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نتیجه یک قرن تلاش علما و مجاهدان بود، تصریح کرد: در روز 22 بهمن و با اینکه 10 روز از حضور امام(ره) در تهران می‌گذشت، مردم با نظم خاصی با تشکیل کمیته‌های مردمی، انقلاب را به ثمر رساندند.  
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حضور حضرت امام(ره) در کنار مردم، روند به نتیجه رسیدن انقلاب را تسریع کرده بود. همین حضور، این احساس را به مردم داد که تا رسیدن به پیروزی نهایی راهی نمانده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز هم و با گذشت سال‌ها از انقلاب، مردم برای دفاع از ارزش‌هایی که به خاطر آن قیام کردند، در روز 22 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند، گفت: در حال حاضر و پس از گذشت بیش از 37 سال از پیروزی انقلاب دیده می‌شود که حتی در روستا‌های بسیار دورافتاده با ذوق و شوق خاصی به خیابان‌ها می‌آیند تا نشان دهند که هنوز هم پشتیبان اصلی انقلاب هستند.
حشمتی در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره خاطرات خود از بهمن‌ماه سال 57 گفت: در آن سال، من در دانشگاه شیراز مشغول تحصیل بودم. در آن ایام، دانشگاه تعطیل بود و من باید به زادگاهم، مشهد، برمی‌گشتم، اما برای اینکه در صحنه انقلاب باشم به تهران آمدم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روز 19 بهمن در یکی از مساجد تهرانپارس به عنوان نیروی انقلابی به مردم کمک می‌کردم و شب و روز 19، 20 و 21 بهمن که اوج درگیری‌های مردمی با نیروهای رژیم بود، شبانه‌روز در حال فعالیت‌ بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در آن روز به صورت پیاده از تهرانپارس تا میدان آزادی پیاده‌روی داشتیم که نزدیک به یک شبانه‌روز به طول انجامید، تا روز 23 بهمن در تهران بودم و بعد از آن برای انجام مأموریت و رساندن پیام انقلاب به شهرهای جنوبی کشور رفتم. بعد از مدتی هم به دانشگاه شیراز برگشتم.
حشمتی در پایان خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات و تحولات که در سال‌‌های انقلاب شکل گرفت، ذیل تعالیم قرآن و عمل کردن به آیات قرآن کریم بود، در آن سال‌ها همه مردم در هر جایگاهی که بودند محور انقلاب خود را قرآن می‌دانستند و انگیزه همه انقلابیون آن عصر این بود که قرآن به ما دستور داده است تا در برابر ظلم، ایستادگی کنیم. علت اصلی انقلاب، قرآن بود و بقای انقلاب هم در گرو عمل به قرآن است. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.