نمایندگان مجلس شورای عربستان به بهانه این که برخی خطیبان از منبرهای نماز جمعه برای دامن‌زدن به نفرت در جامعه استفاده می‌کنند، بر ضرورت مشارکت کارشناسان امور رسانه‌ای، اقتصادی و اجتماعی در تدوین خطبه‌ها تأکید کردند. تدوین خطبه‌های جدید؛ اقدام عربستان در جلوگیری از فعالیت خطیبان شیعی این کشور

رژیم سعودی خطبه‌های نماز جمعه را مهندسی‌ می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،به نقل از پایگاه خبری «المنار»، اعضای مجلس شورای عربستان، دیروز، 20 بهمن‌ماه، به بهانه این که برخی از خطیبان این کشور در خطبه‌های نماز جمعه به نفرت دامن می‌زنند و در خدمت به مسائل ملی مهم کوتاهی می‌کنند، مشارکت متخصصان و کارشناسان امور رسانه‌ای، اقتصادی و اجتماعی در تدوین خطبه‌ها و انتخاب موضوعات را خواستار شدند.

نمایندگان مجلس شورای ملی عربستان مدعی شدند که بسیاری از خطیبان مساجد این کشور نیازهای جامعه را احساس نمی‌کنند و آن‌ها تلاش و خدمات سربازان عربستانی مستقر در مرزها را نادیده گرفته و برای کشورهای دیگر مانند عراق و سوریه دعا می‌کنند.

آن‌ها همچنین، بر اهمیت فعال‌سازی بیشتر نقش خطیبان در جلوگیری از گسترش گفتمان نفرت تأکید کردند.

از سوی دیگر، «حامد الشراری»، عضو مجلس شورای عربستان در جلسه دیروز این مجلس، شعله‌ورشدن گفتمان نفرت و مخدوش‌شدن چهره عربستان را به برخی از خطیبان منابر مساجد این کشور نسبت داد.


برنامه‌های آموزشی ویژه خطیبان و امامان مساجد

وی در ادامه از وزارت اوقاف این کشور خواست با دانشگاه‌های عربستان برای برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه خطیبان و امامان مساجد با دانشگاه‌‌های این کشور همکاری کند که این پیشنهاد با موافقت مجلس شورای عربستان مواجه شد.

«علی التمیمی»، عضو مجلس شورای عربستان نیز مطالعه و بررسی دقیق تنفر موجود در خطابه‌های برخی از مساجد را خواستار شد.

به نظر می‌رسد، این اقدام مجلس شورای عربستان بی‌ارتباط با انتقادهای اخیرا خطیبان شیعی در منطقه «الشرقیه» عربستان نباشد، زیرا خطیبان جمعه در شهر‌های شیعه‌نشین «الأحساء»، «قطیف»، «العوامیه» و .. در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر،‌ عالم برجسته شیعی از رژیم آل‌سعود و سیاست‌های این رژیم به شدت انتقاد کردند.

همچنان رژیم آل‌سعود در حالی تلاش می‌کند که مخدوش‌شدن چهره این کشور را به خطیبان منابر مساجد نسبت دهد که حمله ناشیانه عربستان به یمن و کشتن مردم بی‌گناه و ضعیف این کشور، حمایت از جریان‌های تکفیری و تروریستی در عراق و سوریه و اختلاف‌افکنی و تنش در منطقه از عوامل اصلی انحطاط رژیم سعودی در منطقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.