معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر ایران در مسکو، از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

 حمایت روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در دیدار "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با ایگور مورگولوف معاون وزیر خارجه این کشور همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به حمایت های روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ابراز امیدواری نمود با توجه به شرایط و تحولات جدید، این موضوع در نشست های بعدی این سازمان، مورد تجدید نظر قرار گرفته و روند پیوستن ایران آغاز گردد.

وی موقعیت ممتاز و ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد که می تواند در تقویت هرچه بیشتر سازمان همکاری شانگهای موثر و قابل توجه باشد.

مورگولوف روند رو به رشد روابط دو جانبه را مورد تحسین قرار داد و با تشریح برنامه های مشترک توسعه مناسبات فیمابین، عزم و اراده سران دو کشور برای افزایش روابط در همه عرصه ها را مورد تاکید قرار داد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با اشاره به حجم قابل توجه مبادله هیات های متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، مسیر همکاری ها و روابط دوجانبه را روشن و امیدوار کننده توصیف نمود.

سفیر کشورمان در مسکو سپس به تشریح آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه از جمله برگزاری سمینارها مختلف اقتصادی در تهران و مسکو، امضای برخی اسناد مهم و پایه طی چند ماه گذشته و دیدارهای مقامات عالیرتبه دو کشور پرداخت و بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط و استفاده از شرایط جدید در عرصه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.