سخنگوی وزارت دفاع روسیه آمریکا را به بمباران بیمارستان حلب و دروغگویی در این مورد متهم کرد.

 روسیه آمریکا را به بمباران بیمارستان حلب متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، «ایگور کوناشنکوف» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: هواپیماهای آمریکایی بیمارستان حلب را بمباران کردند و در همین حال سخنگوی پنتاگون روسیه را متهم به بمباران این مرکز درمانی کرد.
بر اساس اطلاعات رادیو «اخبار روسی»، کوناشنکوف با بیان این که همان طور که به شرکای آمریکایی وعده داده ایم حقیقت را پنهان نمی کنیم، اظهار داشت: ساعت 13 و 55 دقیقه روز چهارشنبه به وقت مسکو دو جنگنده «ای-10» آمریکایی از حریم هوایی ترکیه وارد سوریه شده و چند نقطه شهر حلب را بمباران کردند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اما سرهنگ «استیون وورن» سخنگوی پنتاگون در مورد این پرواز هواپیماهای آمریکا هیچ سخنی نگفت.
وی ادامه داد: سخنگوی پنتاگون مدعی شد که هواپیماهای روسی بیمارستان حلب را بمباران کردند و با تخریب این مرکز درمانی حدود پنجاه هزار نفر در این شهر از خدمات پزشکی محروم شدند.
کوناشنکوف با کنایه افزود: این سخنگوی امریکایی بیش از این نمی توانست حقایق را بیان کند و هیچ اشاره ای به زمان بمباران و مشخصات جغرافیایی این بیمارستان و منابع مورد استناد نکرده است.
وی افزود: زمانی که یک مرکز حقوق بشر در لندن ادعاهای بی اساس مطرح می کند قابل درک است اما زمانی که سخنگوی پنتاگون که خود را به عنوان نظامی حرفه ای قلمداد می کند به دروغگویی می پردازد وضعیت فرق می کند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان این که شبکه های تلویزیونی غربی با نشان دادن تصاویر قدیمی شهر بمباران شده حلب روسیه را متهم می کنند، اظهار داشت: هواپیماهای روسی روز گذشته هیچ پروازی در این منطقه نداشته اند. نزدیک ترین منطقه به حلب که هواپیمای روسی در آن پرواز کردند 20 کیلیومتر از این شهر فاصله داشت.
با افزایش اتهامات مقامهای غربی و آمریکایی علیه روسیه که این کشور را به بمباران مراکز غیرنظامی سوریه متهم می کنند مقامهای روس در روزهای اخیر بارها این ادعا را رد کرده و مغرضانه خوانده اند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این رابطه امروز برخی ادعاها مبنی بر نقض معیارهای قوانین بین المللی در حملات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه را بی اساس خواند.
به گزارش ایتارتاس، «ویتالی چورکین» گفت: اقدامات روسیه در سوریه کاملا مطابق با معیارهای قوانین بین المللی انجام می گیرد.
مقام روس با بیان این که اقدامات روسیه در سوریه بر خلاف اقدامات ائتلاف امریکایی در این کشور قانونی است، افزود: مسکو بخاطر اقدامات خود در سوریه عذرخواهی نخواهد کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: اقدامات روسیه در سوریه علیه گروه های تروریستی قانونی است و به درخواست دولت این کشور انجام می گیرد.
چورکین گفت: روسیه در سوریه با شفافیت اقدام می کند و هر هفته در کنفرانس های مطبوعاتی مقامهای وزارت دفاع روسیه نتایج عملیات هوافضای روسیه در سوریه را به اطلاع افکار عمومی می رسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.