آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ملت ایران اسلامی با راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه روز ۲۲ بهمن به درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.

 ملت ایران لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار خانواده طلاب و روحانیون حافظ قرآن کریم از سراسر کشور که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) ضمن تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مسئولان نظام باید قدر انقلاب و مردم را بدانند که با وجود انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده و هر روز با صلابت‌تر از گذشته وارد میدان می‌شوند و واقعاً این مردم سرمایه و نعمت عظیم در این نظام به شمار می‌روند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جایگاه قرآن کریم اشاره کرد و بیان کرد: قرآن خود را تشبیه به نور می‌کند، نور لطیف‌ترین موجود است اگر نور نبود هیچ موجودی بر روی کره زمین وجود نداشت و نمی‌توانست زندگی کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان این که قرآن در عالم معنا، نور و مایه حیات انسان‌ها است، افزود: قرآن کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم و قابل درک برای همه بشریت است و هر کسی که از قرآن پیروی کند به راه صحیح هدایت می‌شود و از ظلمت و جهل و عقب ماندگی دور می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: اگر مسلمین واقعاً قرآن را در زندگی خود به‌کار بگیرند جامعه از زشتی دور می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: قرائت قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن است و در روایت از معصوم(ع) داریم که فرمود، آیات قرآن گنجینه‌های دانش است و زمانی که درب گنجینه‌ای باز می‌شود نگاه کنند و از اشیاء گرانبهای آن استفاده کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: قرآن امتحان خود را در زمان جاهلیت پس داده است به گونه‌ای که عرب‌ها و سرزمین آن‌ها که ملتی عقب مانده بودند در سایه‌سار قرآن و اسلام به آبادانی رسیدند، بنابراین آنچه مهم است عمل و پیروی از قرآن است که جامعه بشری را به بزرگی و کمال می‌رساند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: متأسفانه رژیم آل‌سعود که بزرگ‌ترین مراکز نشر قرآن را دارد همه آیات قرآن را زیر پا می‌گذارد و حتی این قوم به کشورهای مسلمان و مظلوم مانند یمن و سوریه لشکرکشی می‌کند. دست به جنایت و مسلمان‌کشی می‌زنند و حتی این رژیم ارزشی برای ماه حرام قائل نیست. با اینکه اسلام و قرآن جنگ در این ماه‌ها را حرام کرده، اما آن‌ها جنگ را خاموش نمی‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: این رژیم آیات صریح قرآن را هم زیر پا می‌گذارد، امیدواریم این قوم ریشه کن شوند و مسلمانان از شر آن نجات یابند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: جامعه از حافظان انتظاراتی دارند و آن این که نمونه اخلاق و تقوای قرآنی شوند و از هر گونه بداخلاقی دور باشند، زیرا بداخلاقی هم لطمه به قرآن و هم به خودتان می‌زند.

وی عنوان کرد: تلاش کنید قرآن را نشر دهید، زیرا نشر قرآن عبادت است. قرآن را احترام کنید، هر چند متأسفانه بعضی‌ها به قرآن بی‌احترامی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.