امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اصلح ترین افراد باید توسط مردم انتخاب شوند اظهار کرد: قوم گرایی و تعصبات قبیله ای در انتخابات باید کنار گذاشته شود.

قوم گرایی در انتخابات کنار گذاشته شود/روزگار صنعت سیاه شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر،حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات واجب شرعی است، گفت: آنچه که باید مد نظر قرار گیرد حضور گسترده در پای صندوق های رای است و باید پس از حماسه 22 بهمن حرکتی شکوه مندانه تر خلق کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات باید بیش از گذشته حساسیت داشت چرا که برخی به دنبال نفوذ بودند که خوشبختانه ممکن نشد.

وی با بیان اینکه تعصبات قومی و قبیله ای باید در انتخابات کنار گذاشته شود، گفت: اصلح ترین ها باید توسط مردم انتخاب شود و موضوعات مربوط به قوم گرایی نیز باید کنار گذاشته شود چرا که این گونه موارد باعث خدشه وارد کردن به انتخابات است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: باید افرادی را انتخاب کنیم که به فکر خودشان نباشند و کاندیداهایی که خودشان می دانند رای ندارند به نفع افراد شاخص کنار روند تا مردم بتوانند اصلح ترین را انتخاب کنند.

بانک ها روزگار صنعت را سیاه کردند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از اجرای برجام بازگشت پول های بلوکه شده در کشور باید مدیریت گردد، تصریح کرد: بازگشت این پول ها صدقه ای است که بخواهند منتی بر ما داشته باشند بلکه این حق مردم ایران بوده که امروز پرداخت می شود.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: آنچه که باید در این راستا مد نظر دولتمردان قرار داشته باشد، مدیریت این پول هاست زیرا بیکاری مشکل بزرگ کشور ما است که می توان با هزینه کردن این پول ها در بخش زیرساختی باعث ایجاد اشتغال شد.

وی تاکید کرد: امروز 60 درصد مراکز تولیدی ما تعطیل و یا نیمه وقت کار می کنند حال اگر قرار باشد که شرکت های خارجی، کشور را به عنوان بازار خود انتخاب کنند و ما نیز دروازه ها را برای ورود کالاهای آنها باز کنیم دیگر صنعت و تولیدی در کشور باقی نمی ماند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به اینکه برخی از این قراردادها مشکوک و خطرناک است،خاطرنشان کرد: هیچ گونه مخالفتی با ورود تکنولوژی، فناوری و علم جدید به کشور نداریم اما باید مراقب باشیم که بستن قراردادها ضد اشتغال نباشد.

وی با اشاره به اینکه بانک ها روزگار مردم و تولید را سیاه کرده اند، گفت: در حال حاضر بانک ها به سمت بنگاه داری حرکت کرده اند بنابراین باید سرمایه گذاری ها و استفاده از این پول های برگشتی با نظارت به نفع ایجاد اشتغال هزینه شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاهها باید مراقب باشند که برگشت این پولها به داخل کشور باعث بروز دزدهای جدید نشود و در این راستا همه باید برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: امروز، جمهوری اسلامی به اهداف والای خود رسیده و دارای جایگاهی بسیار مناسب در جهان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.