دبیر سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، گفت: مسئولان اگر وظیفه ندارند مردم را به بهشت ببرند مواظب باشند ایمان ها را سر نبرند.

 مسئولان اگر وظیفه ندارند مردم را به بهشت ببرند مواظب باشند ایمان ها را سر نبرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، این نمایشگاه عصر جمعه با حضور ابوالفضل فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، حمیدرضا مقدم فر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل استراتژیک ، دکتر کدخدایی عضو سابق شورای نگهبان ، امینی دبیر نمایشگاه و رییس سازمان سراج در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد.

منصور امینی دبیر نمایشگاه و رئیس سازمان سراج با بیان اینکه مسئولان باید مراقب تهدیدات دشمنان باشند، گفت: مسئولان اجرایی در دوره پسا برجام  به جای ورود شرکتهای خارجی در حوزه it به جوانان مومن و انقلابی مستعد و نخبه در این عرصه اعتماد کنند.

وی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه تنها با سخن نمی توان میزان فعالیت جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی را تشریح کرد، گفت: فضای مجازی به تنهایی نه فرصت و نه تهدید است و این بستگی به نوع عملکرد ما دارد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه ما در کشورمان چیزی به نام شبکه ملی اطلاعات و شبکه مجازی نداریم و این وضعیت اسفناک نه یک فرصت  مطلق و نه یک تهدید مطلق است و این ما هستیم که با عملکردمان در این زمینه تعیین کننده خواهیم بود.

دبیر سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، اضافه کرد: منظورم از ما ، فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی و دستگاه های اجرایی کشور است که در این عرصه بسیار اثر گذار هستند.

امینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت و تهدیدات فضای مجازی، اظهار کرد: جا دارد که مطلبی را از حضرت آقا عینا خدمت تان قرائت کنم. ایشان در سال  84 فرمودند «امروز شما ببینید وسایل تبلیغ چقدر متنوع شده، این طرف دنیا پای یک دستگاه کوچک می نشینند و افکار و تصورات و تخیلات و پیشنهادات فکری و پینشهادات عملی را از سوی هر کسی بلکه هر ناکسی از آن طرف دنیا دریافت می کند. امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی جمعی بسیارمتنوع وجود دارد و آسان به همه جای دنیا می رسد. میدان افکار مردم عرصه کارزار تفکرات غرب شده است و امروز ما در یک میدان جنگ و یک کارزار حقیقی فکری قرار داریم. و این کارزار به سود ما است، اگر وارد میدان بشویم و آنچه را که نیاز ما است تفکرات اسلامی و انبارهای معارف اسلامی بیرون بکشیم و درک کنیم قطعا برد با ما است.»

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری راهگشا بوده و نقشه عملی را به ما نشان می دهد، اظهار کرد: عناوین تهدیدات و فرصت ها از فرمایشات رهبری که در ادوار مختلف داشته اند، کاملا مشخص است. حضرت آقا معتقدند که حس کنجکاوی در مخاطبان جهانی انقلاب اسلامی را می توان از طریق فضای مجازی بر انگیخت و ترویج معارف الهی را دنبال نمود. همچنین از فضای مجازی می توان در جهت فرامرزی بودن ارزش های معنوی انقلاب اسلامی بهره برد.

وی دستیابی به اطلاعات علمی را از دیگر فرصت های فضای مجازی دانست و گفت: تهدیدات در فضای مجازی هم کاملا روشن است و از نظر حضرت آقا کمرنگ کردن ارزش ها، گسترش شبهات فکری و تضعیف اعتقادات، دزدی و جاسوسی اطلاعات ، خدمت به صهیونیسم و  وارانه سازی حقایق، هدف گیری برای کودک و نوجوان، ایجاد حس یاس و تحقیر و همچنین تحمیل تفکر غلط غربی، از جمله تهدیدات فضای مجازی به شمار می رود.

به مطالبات رهبری در فضای مجازی در سال همدلی و هم زبانی توجه شود

امینی افزود: در واپسین روزهای سال دولت و ملت همدلی و همزبانی مسئولین اجرایی با جناح فرهنگی مومن و انقلابی همدلی و همزبانی کنند و به مطالبات جبهه مردمی فضای مجازی که همان مطالبات ولی فقیه در این حوزه است جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه در پایان سال دولت و ملت و همدلی و همزبانی قرار داریم و جبهه انقلاب با همه مشکلات پیش رو سعی نموده تا آنجایی که می تواند در مسیر فرهنگی گام بردارد، تصریح کرد: فکر می کنم جبهه فرهنگ انقلاب تا آنجایی که توانسته به رسالت خود پایبند بوده و در حوزه ایجاب و تولید محتوا و انتشار  آن کاری که از دستش برآمده را انجام داده است. نیروهای حزب اللهی از هر طریقی که باید وظایفشان را انجام می دهند هرچند که با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج اضافه کرد: نیروهای حزب الله با مشکلات عدیده ای در حال کار هستند که برخی از آنها واقعا شنیدنی است و می توان برای این مشکلات داستانها و مستنداتی نوشت. جبهه انقلاب کار خودش را انجام می دهد و خواهش ما از دستگاه های اجرایی این است که تهدیداتی که از نگاه حضرت آقا وجود دارد و امروز در جامعه اعیان است را جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه بحث امروز ما در فضای مجازی بحث سیاسی نبوده و مربوط به هجمه باورها و ایمان مردم است، تصریح کرد: مطالبه جبهه انقلاب این است که ان شاالله دستگاه های اجرایی قبل از اینکه دیر شود نگاه جدی به مقولات فرهنگی داشته باشند. هر چند که به نظر ما تا به حال هم خیلی دیر شده است.

در پسا تحریم به جای ورود شرکت های خارجی به جوانان مومن و انقلابی اعتماد شود

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت باید در دوران پسا برجام به ظرفیت های داخلی توجه نماید و به نیروهای جوان و مومن اعتماد کند، کفت: مسئولین اجرایی در دوره پسابرجام  به جای ورود شرکتهای خارجی در حوزه it به جوانان مومن و انقلابی مستعد و نخبه در این عرصه اعتماد کنند.

امینی اعتماد و تکیه به نیروهای مومن انقلاب را یکی از راهکارهای مقابله با هجمه دشمنان دانست و گفت: رهبری در ابلاغ سیاست های برنامه های ششم توسعه توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی دارند و همچنین در 30 /10 /94 فرمودند که «نیروهای مومن و حزب اللهی را متهم به تندروی نکنید. اینها همان کسانی هستند که با تمام وجود در میدان حاضرند. جوانان مومن و انقلابی خیلی از اوقات عقل و فهم شان از بزرگان خیلی بیشتر است و...» . این فرمایشات رهبری باید نقشه راه دولت مردان باشد.

وی با بیان اینکه به نیروهای مومن داخلی توجه ویژه شود، گفت: بسیاری از زیرساخت های کشور را همین جوانان مومن انقلابی عملیاتی کرده اند. در ابلاغ سیاست های کلان کشور، رهبری فرموده اند: که کشور باید به جایگاه مناسبی دست یابد.

امینی اضافه کرد: بچه های حزب الله آماده تعامل و همکاری با همه نهادهای ذیربط هستند و به دنبال رفع دغدغه های ولی فقیه هستند که اگر به این دغدغه ها عمل می شد تا به امروز بسیاری از مشکلات رفع شده بود.

بی توجهی به شبکه ملی مجازی مجازی در برنامه ششم توسعه

رییس سازمان سراج اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات خدمات بومی و فناوری رقابتی و حضور فعال در تعاملات بین المللی فضای مجازی باید یکی از موارد مهم برنامه ریزی باشد. سوال ما اینجاست که چرا امروز دولت محترم در برنامه ششم توسعه ای که به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه داده چرا هیچ اشاره ای به شبکه ملی مجازی لحاظ نشده در حالی که صراحتاً در بیانات آقا ابلاغ شده بود و جبهه فرهنگی این مطالبه را از دولت محترم دارد.

در برنامه ششم توسعه ارائه شده از سوی دولت علیرغم تاکید مقام معظم رهبری هیچ اشاره ای به شبکه ملی اطلاعات نشده است.

امینی با تاکید بر اینکه مشکلات با برگزاری همایش و جلسات به تنهایی حل نمی شود، گفت:  در 2 تیرماه 94 حضرت آقا صحبتی در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند که نکته بسیار مهمی بود و من فکر می کنم که بزرگترین مشکل ما در کشور همین است، آقا فرمودند که «مباحث لفظی و محفلی و روشن فکری کار را پیش نمی برد. حرکت و اقدام لازم است، سهل نگاری در عمل چالش بزرگ ما است. گاهی نتیجه گیری ها و استنتاج ها کوتاه مدت نیست طولانی است این بعضی ها را سرخورده می کند. کارهای بزرگ ممکن است گاهی در طول یک نسل به دست بیاید باید دنبال و حرکت کرد. خیلی از کارها است که اگر ما 10 سال پیش آنها را شروع می کردیم امروز به نتایجی رسیده بودیم »

امینی در پایان ابراز امیدواری کرد که به فرمایشات رهبری و تهدیدات موجود توسط دستگاه های اجرایی توجه ویژه صورت
پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    یکی نیست بگه،کدوم. بهشت رو میگی داداش،تو اول خودت برو مردم دوست دارن برن ته جهنم،به امثال شما هم،هیچ ربطی نداره که میخوان جهنمی بشن یا بهشتی،برین گدا گشنها رو سیر کننین از تو خیابونها،بیمارهای که پول عمل رو ندارن،مزدم رو مسخره نکنید