قدس آنلاین/ مهدیه قمری: سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در حالی از ۲۰ بهمن در دو سینمای آفریقا و هویزه آغاز شد که از نخستین روز آن، حاشیه‌های بسیاری داشت. عدم فروش اینترنتی بلیت در روز اول، تأخیر در اکران فیلم نخست جشنواره، تغییر قابل توجه در جدول اکران فیلم ها و... تنها بخشی از این حاشیه ها محسوب می‌شود.

حاشیه‌های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد


تأخیر در اکران فیلم در سینما آفریقا
در نخستین روز از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، سینما آفریقا که میزبان اکران فیلم سینمایی بادیگارد بود، به علت دیر رسیدن این فیلم افزون بر اینکه نتوانست فروش اینترنتی بلیت را داشته باشد، به جای اکران در ساعت 30/17 در ساعت 30/18 اکران شد.
این در حالی بود که بسیاری از مردم از ساعت‌های نخست روز در مقابل سینما آفریقا صف ایستاده بودند و برای دریافت بلیت فیلم سینمایی «بادیگارد» در هوای سرد منتظر بودند.
مسؤولان ستاد برگزاری این جشنواره تأخیر در دریافت فیلم را لغو شدن پرواز هواپیما و ارسال فیلم ها از طریق جاده اعلام کردند.
 تغییر قابل توجه در جدول اکران جشنواره فیلم فجر مشهد
از دیگر حاشیه‌های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد می‌توان به تغییر قابل توجه جدول اکران فیلم اشاره کرد که بر اساس اعلام مسؤولان ستاد برگزاری این جشنواره در نشست خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فیلم هایی از جمله «لانتوری»، «ابد و یک روز» و «بارکد» از آن حذف و آثاری از جمله «هفت ماهگی»، «چهارشنبه» و ... جایگزین آن شدند.
البته مسؤولان برگزاری این جشنواره در روزهای اخیر خبری مبنی بر اضافه شدن چند فیلم مطرح و مردمی از بخش‌های بلند سینمایی را همراه با مستند «آزادی» و پویانمایی «در مسیر باران» در این هفته اعلام کردند.
اکران ویژه اصحاب رسانه  برای نخستین بار در جشنواره مشهد
با وجود اینکه بر اساس اعلام مسؤولان روابط عمومی، برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر مشهد، اکران ویژه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شد، اما رسالت مهم  اهالی رسانه مبنی بر لزوم حضور خبرنگاران در کنار مردم و نظر سنجی از آن‌ها سبب شد تا این اکران ویژه برداشته شود. این امر در حالی بود که ساعات در نظر گرفتن اکران ویژه اصحاب رسانه نیز برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.
فروش بیش از 40 میلیون تومانی فیلم‌های جشنواره در سه روز نخست آن با وجود اینکه فروش اینترنتی فیلم‌های سینمایی «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» در نخستین روز از جشنواره انجام نشد، اما دو روز اول و سوم هر کدام 20 میلیون تومان فروش بلیت داشت. البته در دومین روز از این جشنواره با وجود آغاز فروش اینترنتی از ساعت 9 صبح، کاهش فروش بلیت چشمگیر بود.
 استقبال نکردن از مرور سینمای مستند خراسان رضوی
در حالی که همزمان با نخستین روز از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، بخش مرور سینمای مستند خراسان رضوی  با آثاری منتخب از مستند و پویانمایی فعالیت خود را آغاز کرد، اما نتوانست با استقبال مخاطبان روبه رو شود. البته نخستین کارگاه تخصصی آموزشی با عنوان « از ایده تا فیلمنامه» نیز نتوانست علاقه‌مندان به این کارگاه ها را به سمت خود جذب کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.